Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Självstart" av app (Eurosport Player)

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon mer än jag som varit ute för detta: Min Ipad Air låg för laddning sedan sådär en tolv timmar tillbaka. Jag slog på TVn för att se Eurosport. Efter cirka en halvtimme går min iPad igång och ‘sänder’ Eurosport den också. Jag har inte rört den (är fem meter ifrån). Ipaden har ett sånt där vikbart lock (Apple tillbehör) som ju funkar så att om det är på så stängs iPaden av.

Ursprungligen av ArtAudio:

Någon mer än jag som varit ute för detta: Min Ipad Air låg för laddning sedan sådär en tolv timmar tillbaka. Jag slog på TVn för att se Eurosport. Efter cirka en halvtimme går min iPad igång och ‘sänder’ Eurosport den också. Jag har inte rört den (är fem meter ifrån). Ipaden har ett sånt där vikbart lock (Apple tillbehör) som ju funkar så att om det är på så stängs iPaden av.

iPad'en stängs inte av när du viker över det aktuella skyddet(Smartcover) utan vad som händer är att den försätts i viloläge. Vill du stänga av den måste du hålla inne "sleep"-knappen i övre högra hörnet tills du får ett dragreglage på skärmen som säger "Slide to power off" eller dylikt på annat språk

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-07-24 20:56

Vilken app är det som startar? Var det den appen du använde sist på iPaden? Hur ser du på TV? Teknik/leverantör? Samma lev som på iPaden?

Det var Eurosport Player som startade. Osäker på vad jag använde före att jag satte den på laddning. TV ser jag på via antenn/Boxer. iPaden har inget kort utan används bara via WiFi/Telias bredband. Var lite specifik där när det gäller stängs av. Vila är ju rätt. Men då går också "låst läge" in, dvs det krävs att en kod knappas in för att det skall gå att klicka på appar med mera.

En tanke jag fick kring detta är att ditt "konto" på Eurosport talar om för din iPad, om detta vet att du har appen, att köra igång appen. Det förutsätter dock att appen redan är igång samt att du i ev inställningar givit den tillstånd att "starta" på egen hand. Kan också vara ett fall av Ghost in the machine

Har detta hänt fler än en gång?

Har hänt mig någon gång på en iPad att Netflix fortsatt att köras trots att jag stängt locket och iPad gått i viloläge. Men aldrig att det varit inaktivt och plötsligt börjat spela igen.

Jag har stängt av att appen får skicka till mig under kontoinstälningar. Appen finns vad jag kan se inte listad på annat ställe. Hittar inget ställe med timerfunktion.

1
Bevaka tråden