Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur raderar man bilder i albumet Pictures?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Som rubriken lyder, hur gör man för att radera bilder i mappen som heter Pictures? Det är alltså inte kamerarullen jag pratar om.
Jag har läst mig fram på flera olika forum och jag måste ha synkat den mappen eller de bilderna med iTunes.
Och nu kan jag inte ta bort dem...

Jag har även läst att man kan skapa en mapp på skrivbordet och synka med den och bla bla bla, problemet är löst. Men, när jag ska synka och föra över filerna kommer detta meddelandet upp:

"Är du säker på att du vill ta bort befintliga bilder och synkronisera bilder från den här datorn?
Bilder som synkroniserats till ”Qloimen” från andra bildbibliotek eller mappar tas bort och bilder synkroniseras från denna dator. Bilder som tagits med ”Qloimen” påverkas inte."

Nej, jag vill absolut inte ta bort bilder från datorn. Bilderna ligger i iPhoto och där ska dem vara. Är datorn min iPhone eller är datorn min dator? Kan tillägga att jag har en iPhone 4 och en Mac Pro.

Detta är något förvirrande och behöver hjälp! Tack på förhand, MC

Pictures är väl bara en samling av alla bilder som finns på telefonen har jag för mig (kan ha fel).

Det är bilder på telefonen du tar bort när du synkar med datorn som frågan betyder. Du kan bara synka en iPhone/iPad mot en dator, inte flera.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-07-14 10:55
Ursprungligen av Qloimen:

"Är du säker på att du vill ta bort befintliga bilder och synkronisera bilder från den här datorn?."C

Jag tycker det saknas ett kommatecken efter "ta bort befintliga bilder". Då hade det blivit mer begripligt. Men jag fick lära mej i skolan att man inte skulle ha kommatecken före "och", dock kan det bli syftningsfel som i den meningen ovan.

Ursprungligen av keptang:

Pictures är väl bara en samling av alla bilder som finns på telefonen har jag för mig (kan ha fel).

Det är bilder på telefonen du tar bort när du synkar med datorn som frågan betyder. Du kan bara synka en iPhone/iPad mot en dator, inte flera.

Ok. Jag synkade min telefon med den nya mappen på skrivbordet och nu är bilderna borta. Så skönt.

Tackar!

1
Bevaka tråden