Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

7.1.2 ute

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-06-30 19:06

Även 6.2 till AppleTV.
#nyhetstips

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-06-30 20:03

Uppdaterad, 32MB.

Startade i vanlig ordning uppdateringen när telefonen fått laddslsdden i sig för natten..... imorse när jag vaknade så är det fortfarande ett halvätet äpple och en förloppsindikator på skärmen..... Tips? ? (iPhone 5)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-07-01 08:16
Ursprungligen av MästerP:

Startade i vanlig ordning uppdateringen när telefonen fått laddslsdden i sig för natten..... imorse när jag vaknade så är det fortfarande ett halvätet äpple och en förloppsindikator på skärmen..... Tips? ? (iPhone 5)

Samma här. Proceduren vid uppdatering kändes också annorlunda, normalt startar man den och sedan kör den tills den är klar. Nu laddade den ner bara och sedan fick man manuellt starta igen, sedan efter ett tag så stängdes luren av och man fick slå på den igen så fortsatte den med installationen...som nu då aldrig slutförs =/

Ursprungligen av zinned:

Samma här. Proceduren vid uppdatering kändes också annorlunda, normalt startar man den och sedan kör den tills den är klar. Nu laddade den ner bara och sedan fick man manuellt starta igen, sedan efter ett tag så stängdes luren av och man fick slå på den igen så fortsatte den med installationen...som nu då aldrig slutförs =/

gaaaah vad är det som händer????

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-07-01 08:25
Ursprungligen av MästerP:

gaaaah vad är det som händer????

Jag startade nu om luren medan den till synes körde uppdateringen (dock stod den still) och kom den igång och var uppdaterad.

Känns som samma fel som har varit på ATV nån gång.

Ursprungligen av zinned:

Jag startade nu om luren medan den till synes körde uppdateringen (dock stod den still) och kom den igång och var uppdaterad.

Känns som samma fel som har varit på ATV nån gång.

oooo tack!! en hård reset så hoppade eländet igång igen

För mig (iPhone 5) fungerade det precis på samma sätt som det alltid har gjort. Dock hade jag tillräckligt med ström i min så jag körde utan strömsladden.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-07-01 09:33
Ursprungligen av MästerP:

oooo tack!! en hård reset så hoppade eländet igång igen

Fick använda mig av samma förfarande på iPhone 4S

Funkade utan problem på min 4s.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2014-07-01 15:37
Ursprungligen av Capeman:

Funkade utan problem på min 4s.

Samma för mig.

Inga problem här heller. Installerat på iPhone 4, iPhone 5s och iPad 3.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-07-01 22:17
Ursprungligen av Scarecrow:

För mig (iPhone 5) fungerade det precis på samma sätt som det alltid har gjort. Dock hade jag tillräckligt med ström i min så jag körde utan strömsladden.

Jag körde också utan, 90+% i luren...dock så stannade allt av. Efter omstart så låg 7.1.2 där, automagiskt.

  • Medlem
  • 2014-07-01 22:23

För mig gick det utmärkt på min 5s och iPad Mini Retina. Men på syrrans 4s och iPad 3 så frös allt.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-07-01 22:28

Två iPhone 5 och en iPad Mini Retina uppdaterade utan problem.

  • Medlem
  • 2014-07-01 22:32

Bara spekulerar nu. Men kan uptimen ha något med problemet att göra? Alltså att lång uptime kan vara boven i dramat?

Ursprungligen av Dalle:

Bara spekulerar nu. Men kan uptimen ha något med problemet att göra? Alltså att lång uptime kan vara boven i dramat?

Menar du uptime=tid sen senaste vila eller omstart?

Förra gången jag startade om min iPad var när jag la på förra uppdateringen, men jag gick i princip omedelbart från viloläge till uppgraderingen. För min del gick uppgraderingen smärtfritt på samtliga enheter (iPhone 5:or, iPad 3:a, 4:or & Mini retina).

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-07-02 17:15
Ursprungligen av HåkanE:

Menar du uptime=tid sen senaste vila eller omstart?

Förra gången jag startade om min iPad var när jag la på förra uppdateringen, men jag gick i princip omedelbart från viloläge till uppgraderingen. För min del gick uppgraderingen smärtfritt på samtliga enheter (iPhone 5:or, iPad 3:a, 4:or & Mini retina).

Uptime är räknas alltid från senaste omstart av systemet, till och från viloläge är ingen omstart utan bara just...viloläge

Kan dock ha något med lång uptime och göra. Nu hade jag ingen koll på hur läge jag hade haft min igång men jag ska försöka att kolla innan jag lägger in kommande uppdateringar.

1
Bevaka tråden