Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med återställd ipad mini.

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Grabben har en ipad mini som han återställde för att det var bra att göra så tydligen, nu kan han inte sitt konto han ska logga in med, tydligen kommer mail med lösenord från apple men inte själva mailadressen han ska ange. Vart ska man vända sig? De har ju hans mailadress och namn, kan de skicka brev hem eller nåt? Kvitton och allt från elgiganten finnas med.
/Jonas

Ursprungligen av nivamasen:

Grabben har en ipad mini som han återställde för att det var bra att göra så tydligen, nu kan han inte sitt konto han ska logga in med, tydligen kommer mail med lösenord från apple men inte själva mailadressen han ska ange. Vart ska man vända sig? De har ju hans mailadress och namn, kan de skicka brev hem eller nåt? Kvitton och allt från elgiganten finnas med.
/Jonas

Använd mejladressen som mejlet skickades till...

Eller missförstod jag då jag fattade det som att ni får ett mejl med ett nytt lösenord?

Om det är så att ni inte får ett mejl så skulle jag börja här: http://www.apple.com/se/support/appleid/

Ursprungligen av BlackSmp:

Använd mejladressen som mejlet skickades till...

Eller missförstod jag då jag fattade det som att ni får ett mejl med ett nytt lösenord?

Om det är så att ni inte får ett mejl så skulle jag börja här: http://www.apple.com/se/support/appleid/

Det är väl där vi börjat men erhåller endast lösenordet som vi får ändra men han behöver få reda på sin skapade adress, borde väl sluta med icloud.com eller nåt?

Ursprungligen av nivamasen:

Det är väl där vi börjat men erhåller endast lösenordet som vi får ändra men han behöver få reda på sin skapade adress, borde väl sluta med icloud.com eller nåt?

Om ni får lösenordet skickat till en mejladress så är det den mejladressen som ni ska anlända

Han säger den ska sluta på icloud.com och att det inte är hans Hotmail.

I princip skulle jag säga att om man inte vet sitt Apple-ID så är man rökt. Men vi kan väl ändå försöka bena ut det...

Ursprungligen av nivamasen:

...De har ju hans mailadress och namn...

Vem är "de"? Apple? Hur ska de kunna koppla ihop just det kontot med honom, om han inte ens vet vilket konto det är?

Ursprungligen av nivamasen:

Kvitton och allt från elgiganten finnas med.

Vad har kvittot från Elgiganten med saken att göra? Hur skulle det vara till någon hjälp i sammanhanget?

Ursprungligen av nivamasen:

Han säger den ska sluta på icloud.com och att det inte är hans Hotmail.

Du nämner Hotmail. Betyder det att mejlet med lösenord kommer till hans Hotmail-adress? Hur gjorde ni för att beställa det lösenordsmejlet?

Ursprungligen av nivamasen:

Han säger den ska sluta på icloud.com och att det inte är hans Hotmail.

Har ni provat hotmailadressen? Gör det först. När ni har gjort det och om det inte fungerar så fortsätter vi. Innan ni har provat det så är det ingen större ide att fortsätta.

Apple-id behöver inte vara icloud.com. Jag har Apple-ID med gmail.com

Ok. Att han köpt den med kvitto osv för att kunna bevisa att den inte är stulen och försöker låsa upp någon annans. Måste höra hur han gjorde sen får han kontakta Apple tror jag. Risk att det kan vara kört. Kan man formatera om den med nytt os? Ursäkta om mina frågor är dumma men jag kör själv inte Apple och kan därför inte detta.

Prova återställningslänken som ni verkar ha fått på hotmail

Jag har ingen lust att återställa mitt eget id annars så skulle jag köra hela sekvensen för att se hur mejlet från Apple ser ut

Men som sagt... Om ni har fått ett återställningsmejl, logga in med den hotmejladressen

Ursprungligen av nivamasen:

...Ursäkta om mina frågor är dumma men jag kör själv inte Apple och kan därför inte detta.

Jag tror att det blir lättare om du svarar på de frågor du har fått, i stället för att du ställer en massa nya frågor.

Kan du bekräfta att återställningsmejlet kom till Hotmail-adressen?
Och berätta gärna lite mer om hur ni gjorde för att få det återställningsmejlet.

Överlåter åt grabben (Christoffer) själv att förklara för er. Hyggligt att ni hjälper/Jonas

Hmm, det fixade sig ändå nu av någon anledning fanns tydligen uppgifterna på en gammal mail adress.... jaja skönt att inte behöva köpa ny då. Tack för hjälpen! //Jonas

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-06-29 14:42

Jag tycker du borde skriva här vilket som var lösningen. Dels har en del användare här lagt ner tid på att försöka hjälpa dej, helt i onödan, men fram för allt kanske någon annan läsare framöver får samma problem, och kan använda din lösning.

Ok, han använde en gammal mailadress när han köpte ipad, på den mailen fanns uppgifterna han behövde för att åter komma in på ipaden igen, har inte en aning hur det funkar men vad jag förstår fick han det nya lösenordet till sin mail han normalt använder nu varför de ligger på olika vet jag inte. //Jonas

1
Bevaka tråden