Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sprucken skärm iPad 3

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2014-06-27 00:49

Hallå!
Det som inte fick hända hände tillslut igår... På morgonen när ipaden och telefonen laddades skulle jag ta telefonen för att kolla och givetvis slank den och föll på min ipad som resulterade i sprucken skärm från hemknappen med sprickor som sprider sig. Försäkringen ville inte ta det då det är en ipad 3 och äldre än två år och värdet blev mindre än självrisken. Har varit hos macforum i Göteborg och de byter bara ut till utbytesenhet för 2299 kr. Att lämna in för glasbyte kostar mig 1199 och överväger det men undrar hur pass sämre känsla/kvalité kan det vara i tredjeparts tillbehör än original? Någon som kan uttala sig och kanske komma med synpunkter?

Med vänlig hälsning, Kevin

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2014-06-27 08:35
Ursprungligen av kievY:

Hallå!
Det som inte fick hända hände tillslut igår... På morgonen när ipaden och telefonen laddades skulle jag ta telefonen för att kolla och givetvis slank den och föll på min ipad som resulterade i sprucken skärm från hemknappen med sprickor som sprider sig. Försäkringen ville inte ta det då det är en ipad 3 och äldre än två år och värdet blev mindre än självrisken. Har varit hos macforum i Göteborg och de byter bara ut till utbytesenhet för 2299 kr. Att lämna in för glasbyte kostar mig 1199 och överväger det men undrar hur pass sämre känsla/kvalité kan det vara i tredjeparts tillbehör än original? Någon som kan uttala sig och kanske komma med synpunkter?

Med vänlig hälsning, Kevin

Jag vet inget om känslan, men en skärm verkar du kunna få för $90 (finns nog billigare, men allt du behöver följer med här) och om du är händig kan du göra jobbet själv.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2014-06-27 21:19
Ursprungligen av andas:

Jag vet inget om känslan, men en skärm verkar du kunna få för $90 (finns nog billigare, men allt du behöver följer med här) och om du är händig kan du göra jobbet själv.

Pillade loss så mycket glassplitter jag kunde och hemknappen fungerar normalt igen och skadan är inte så allvarlig som jag trodde mer än att det stör. Lutar att jag lämnar in den då jag inte känner att jag vågar mig in på att byta det själv eller att jag kanske lever med skadan.
Tack för svar!

1
Bevaka tråden