Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PDP-autentisering misslyckades

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har ett återkommande problem på min iPad vid roaming. Telia säger att de inte har en aning om vad det beror på. Det fungerar bra någon eller några dagar, sen säger den "kunde inte aktivera mobilt datanätverk, PDP-autentisering misslyckades." Har provat återställa nätverksinställningar, omstart, dubbelkollat apn. Så fort jag kommer tillbaka till svenskt Telia fungerar det igen. Detta problemet har jag haft flera gånger i år i Dubai, Danmark och Bulgarien. iPad Air, iOS 7.1.1.
Har provat sätta mitt SIM i min iPhone med samma resultat.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-06-18 22:13

Provat att byta SIMmet (ev rengöra det med suddgummi)?

Har du ett gammalt SIM-kort? Möjligt att kortet inte har stöd för de utländska näten. Jag skulle ha gjort som kenjon skriver, byta SIM-kortet.

Men varför fungerar det 3-4 dagar?
Mitt SIM är ganska nytt och om det var smuts på det, varför fungerar det i Sverige?

Ursprungligen av pmarriott:

Men varför fungerar det 3-4 dagar?
Mitt SIM är ganska nytt och om det var smuts på det, varför fungerar det i Sverige?

Ingen aning. Känns dock som att Telia ska veta detta. Tycker det är konstigt att de inte kollar upp och återkommer.

Om jag vore du så skulle jag kontaktat dem igen.

Så här säger Telia, men förstår inte hur det hjälper mig. Sätter jag i mitt Telenor-SIM fungerar det.

"Detta är inte något fel som ligger hos oss, utan snarare i din enhet. På Apples hemsida har de tagit upp detta fel. support.apple.com/kb/TS2422?view…"

Edit: här är rätt länk: http://support.apple.com/kb/TS2422?viewlocale...

De yrar om iOS 3 kontra 4 men jag har 7.1.1 vilket jag sagt dem.

1
Bevaka tråden