Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa iPhone 5s nu eller vänta på ev. prissänkning inför releasen av 6an?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2014-06-17 23:38

Min mobil börjar krångla och jag tänkte ersätta den med en iphone 5s. Ska jag köpa den nu eller ha tålamod (och hoppas på att min nuvarande inte dör än) och vänta i 1-2 månader på att den ska gå ner i pris inför releasen av 6an? Brukar de reas ut? Vet att halebop reade ut 5:orna förra juli inför releasen av 5s:en men det kanske är så minimal sänkning så att det inte är lönt.

Innan någon skriver "Skit i 5s:en, köp en 6a" så vill jag inte ha den. Alldeles för stor skärm för min smak.

Ja, de går ner i pris. Endast du vet om du behöver köpa den nu eller om du kan vänta.

Detta "krångel" kanske kan åtgärdas. Vad är det som är problemet?

  • Medlem
  • 2014-06-18 01:02
Ursprungligen av barbapappa_86:

Ja, de går ner i pris. Endast du vet om du behöver köpa den nu eller om du kan vänta.

Detta "krångel" kanske kan åtgärdas. Vad är det som är problemet?

Nä, jag har en gammal gammal htc som behöver skrotas. Jag kan inte själv bestämma om jag vill svara eller lägga på, det gör den åt mig, den klyddar när den ska laddas och den hänger sig. Jag brukar ha mina smartphones ganska länge och bytar inte ut dem förrän det verkligen är dags.

Ursprungligen av cecjo:

Nä, jag har en gammal gammal htc som behöver skrotas. Jag kan inte själv bestämma om jag vill svara eller lägga på, det gör den åt mig, den klyddar när den ska laddas och den hänger sig. Jag brukar ha mina smartphones ganska länge och bytar inte ut dem förrän det verkligen är dags.

Du kan alltid testa en fabriksåterställning. Kanske löser ett par fel. Glöm inte backup bara.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2014-06-18 14:31

Spännande att du vet hur 6'an kommer bli

Men som barbappa säger, testa återställning så kanske den håller ihop ett tag till.
Android-lurar e som windows-datorer, de behöver formateras då och då.

  • Medlem
  • 2014-06-18 14:47
Ursprungligen av Json_81:

Spännande att du vet hur 6'an kommer bli

Men som barbappa säger, testa återställning så kanske den håller ihop ett tag till.
Android-lurar e som windows-datorer, de behöver formateras då och då.

Enligt flera källor ska 6an göras i två storlekar: 4,7" och 5,5". Ja, får väl göra det. Vad jag ursprungligen undrade var hur stor prissänkningen brukar vara. Om det bara rör sig om ett par hundralappar hade jag skitit i det men rör det sig om en 1k t.ex. kan det vara värt att vänta.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2014-06-18 14:55
Ursprungligen av cecjo:

Enligt flera källor ska 6an göras i två storlekar: 4,7" och 5,5". Ja, får väl göra det. Vad jag ursprungligen undrade var hur stor prissänkningen brukar vara. Om det bara rör sig om ett par hundralappar hade jag skitit i det men rör det sig om en 1k t.ex. kan det vara värt att vänta.

Man vet aldrig med apple

Jag tror sänkningen av gamla modellen brukar vara ungefär som skillnaden mellan 5S och 5C idag, dvs runt 1k om du köper telefonen.
Men det kan ju bli som sist när de fasade ut 5'an helt, att 5S försvinner efter lansering av 6'an.

Ursprungligen av Json_81:

Man vet aldrig med apple

Jag tror sänkningen av gamla modellen brukar vara ungefär som skillnaden mellan 5S och 5C idag, dvs runt 1k om du köper telefonen.
Men det kan ju bli som sist när de fasade ut 5'an helt, att 5S försvinner efter lansering av 6'an.

Jag gissar på att de snarare fasar ut 4s o låter 5s ta dess plats på låg/medel-prisnivån, 5c är ett wildcard

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2014-06-19 15:18
Ursprungligen av Mymac4ever:

Jag gissar på att de snarare fasar ut 4s o låter 5s ta dess plats på låg/medel-prisnivån, 5c är ett wildcard

Ja, det är väl mest troligt.
Men min poäng är att vi vet inte förrän till hösten.

1
Bevaka tråden