Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipad air slukar batteri!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har då en ipad air. Fram tills för nån dag sen så har den vart i det närmsta felfri med en riktigt bra batteritid. Nu helt plötsligt slukar den batteri, över natten gick den från 92% till 24.. Inga appar är igång och jag har heller inte installerat någon ny app på ett tag som skulle kunna vara en bov i dramat.

Tittar man på användning i inställningar ser det ut som bilden nedan visar. Mycket märkligt.

Nån som vart med om nåt liknande? Och hur löstes det isf?

  • Medlem
  • 2014-06-14 22:08

Prova att starta om paddan. Även om det ser ut som att någon app är igång så kan iOS ha något problem med en app som löper amok i bakgrunden. En omstart borde funka.

Tack, testar det!

Räcker det inte med omstart, så kommer något i denna tråd lösa det; http://www.99mac.se/forum/t/301416-felsoka-ip... .

  • Medlem
  • Gävle
  • 2014-06-16 07:24

Fick ett liknande fel i min iPhone, visade sig att det var GPSen som slog på sig. Enda sättet att hindra det var att slå av alla platstjänster.
Efter många olika försök att fixa det så gjorde jag en total factory reset och installerade allt på nytt, använde alltså inte backupen.
Efter det så drar den inte extra mycket batteri.

1
Bevaka tråden