Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdatera till iOS 8 beta fungerar inte

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, Jag har ett litet problem. När jag tänkte att jag skulle uppdatera min iphone till ios 8 beta så gick det, men när allt var klart så står det bara: Aktiveringfel Vad ska jag göra vill nedgradera den.

Senast redigerat 2014-06-07 23:32

Informationen om hur du gör finns på Apples utvecklarforum som du har tillgång till på https://developer.apple.com/.

Ursprungligen av WJgames:

Hej, Jag har ett litet problem. När jag tänkte att jag skulle uppdatera min iphone till ios 8 beta så gick det, men när allt var klart så står det bara: Aktiveringfel Vad ska jag göra vill nedgradera den.

Det är faktiskt möjligt att vara juste med de stackare som ställt till det och förklara hur man fixar till det...

Sätt telefonen i dfu läge (Googla efter instruktionerna, det bygger på att starta om telefonen och hålla inne knapparna på ett viss sätt under en viss tid, jag minns aldrig exakt hur men det finns instruktioner på nätet)
Koppla in den till iTunes
Välj att återställa telefonen

Då återställer den till 7.1.1

Instruktioner finns här om man behöver återgå till 7.1.1;

Tack!

Tack! Trodde aldrig att jag skulle få hjälp så snabbt! Ni är guld värda!

För övrigt så är problem relaterat till betaversioner av OS X och iOS något som bäst förs på Apples utvecklarforum. De som är utvecklare är i många fall bundna av NDA och kan inte diskutera problem och dess lösningar utanför utvecklarforumen.

I korthet så ska du inte ge dig in att köra betaversioner av IOS om du inte är 100% säker på vad du håller på med. Givetvis så finns det trick och metoder för att komma runt de flesta problem (inklusive att du inte har den utvecklarlicens som krävs) men du bör vara ganska datorvan för att ens försöka.

Sedan så går det att diskutera sig less på hur hårt Apple jagar folk som bryter mot den NDA som du som utvecklare godkänner eller om Apple inte bryr sig.

Om någon ställer till det för sig så tycker jag att vi kan hjälpa er vidare för att återställa telefonen till normalläget och om du inte vet vad du gör så kan jag slå vad om att risken är stor att du kommer att behöva hjälp för att komma vidare.

Kom ihåg att IOS-betareleaserna inte är till för att vi konsumenter ska få prova systemet. Dessa releaser är till för att utvecklare ska hinna anpassa sina appar så att de finns tillgängliga när uppdateringen släpps till konsumenterna. Det betyder att det finns mängder av ofärdiga saker i betareleaserna.

Och bara för att det har gått att återställa telefonerna till en officiell release från de senaste betareleaserna så betyder det inte att det är garanterat att det kommer att gå i framtiden och du kan bli ståendes med en telefon som är oanvändbar.

1
Bevaka tråden