Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Icloud säkerhetskopia går inte att aktivera

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå!
Håller på att hjälpa pappa med sin nya iphone, men icloud säkerhetskopia går inte att aktivera, knappen är "grå" (se bilden)
Det är en företags telefon vet inte om det kan ha med saken att göra??
Någon som stött på detta fenomen tidigare? Har googlat runt men inte lyckats hitta nått!
Tacksam för hjälp/Emil

  • Medlem
  • 2014-06-07 10:27

Är du säker på att han är inloggad med sitt Apple-ID? Kontrollera det är mitt tips.

En ut och inloggning kan hjälpa.

Ursprungligen av Dalle:

Är du säker på att han är inloggad med sitt Apple-ID? Kontrollera det är mitt tips.

Ursprungligen av barbapappa_86:

En ut och inloggning kan hjälpa.

Ja det är jag säker på, jag var dock inte med när han startade upp tel första gången...kan han ha gjort nått konstigt val där?

Har provat att logga ut och in utan resultat!

Har han ett Exchange-konto inställt?

Ja det har han, hans jobb mail som även är hans Apple id!

Ursprungligen av Empa84:

Ja det har han, hans jobb mail som även är hans Apple id!

Då är det troligtvis en begränsning IOM den profil som har installerats. Be honom snacka med deras helpdesk.

iCloud säkerhetskopia går inte att aktivera

Ursprungligen av Empa84:

Hallå!
Håller på att hjälpa pappa med sin nya iphone, men icloud säkerhetskopia går inte att aktivera, knappen är "grå" (se bilden)
Det är en företags telefon vet inte om det kan ha med saken att göra??
Någon som stött på detta fenomen tidigare? Har googlat runt men inte lyckats hitta nått!
Tacksam för hjälp/Emil

Hej!
Har samma problem med iClaud säkerhetskopia, går inte att aktivera.
Efter uppdatering av min iPhone 3GS till till senaste iOS 6.1.6 från Apple försvann en hel del av mina installerade program i telefonen. Försökte att återskapa från iClaud, men det går inte, får inte fram datum jag vill återskapa från, alternativen är gråmarkerad.
iTune vill bara återskapa från en gammal skärhetskopia från år 2011, finns inget annat alternativ.
Tacksam för hjälp/Danne

Ursprungligen av Halm14:

Hej!
Har samma problem med iClaud säkerhetskopia, går inte att aktivera.
Efter uppdatering av min iPhone 3GS till till senaste iOS 6.1.6 från Apple försvann en hel del av mina installerade program i telefonen. Försökte att återskapa från iClaud, men det går inte, får inte fram datum jag vill återskapa från, alternativen är gråmarkerad.
iTune vill bara återskapa från en gammal skärhetskopia från år 2011, finns inget annat alternativ.
Tacksam för hjälp/Danne

Det heter iCloud.

Du har testat att logga in och ut? Använder du samma konto som innan? Har du ett exchangekonto inställt?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-06-11 14:37

Till #0:
Troligvis är det en profil med begränsningar installerad. Det finns ett alternativ att inte tillåta iCloud säkerhetskopiering t.ex

Till #8:
Kan vara för att versionen på mjukvaran skiljer sig mellan den som finns på telefon och den som säkerhetskopian är baserad på.

Ursprungligen av kladda:

Till #8:
Kan vara för att versionen på mjukvaran skiljer sig mellan den som finns på telefon och den som säkerhetskopian är baserad på.

Nej, den inställningen gäller kommande backup, och har inget att göra med eventuella befintliga säkerhetskopior i iCloud.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-06-11 16:27
Ursprungligen av pmarriott:

Nej, den inställningen gäller kommande backup, och har inget att göra med eventuella befintliga säkerhetskopior i iCloud.

Fel. Om din telefon har en äldre version av iOS än säkerhetkopian går den inte att läsa in. Däremot funkar det om telefonen vill läsa in en kopia baserad på en äldre version av iOS.

När man har installerat några lurar vet man hur udda det känns att en helt nyöppnad telefon kan ha en för gammal mjukvara än den säkerhetskopia man vill läsa in. Detta är vanligare precis efter en ny version släppts...

Ursprungligen av kladda:

Fel. Om din telefon har en äldre version av iOS än säkerhetkopian går den inte att läsa in. Däremot funkar det om telefonen vill läsa in en kopia baserad på en äldre version av iOS.

När man har installerat några lurar vet man hur udda det känns att en helt nyöppnad telefon kan ha en för gammal mjukvara än den säkerhetskopia man vill läsa in. Detta är vanligare precis efter en ny version släppts...

Men nu pratar vi inte om att läsa in en backup utan om att aktivera funktionen att telefonen ska köra backup mot iCloud.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-06-12 14:50
Ursprungligen av pmarriott:

Men nu pratar vi inte om att läsa in en backup utan om att aktivera funktionen att telefonen ska köra backup mot iCloud.

Nja, vi kanske menar olika, men jag försökte ge tips på detta problemet:

Citat:

Försökte att återskapa från iClaud, men det går inte, får inte fram datum jag vill återskapa från, alternativen är gråmarkerad.

1
Bevaka tråden