Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone 4 problem med facetime

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Har ett problem med min iphone 4. Har haft den ett par år så den e inte ny, ifall d gör någon skillnad. Nu till problemet, min facetime har slutat fungera sedan en månad. Jag har valt att bara vara kontaktbar via mitt mobilnummer och det har fungerat förut. Har inte gjort några förändringar vad jag vet som gjort att det inte fungerar längre. När jag ringer eller blir uppringd med facetime så ser allt normalt ut, när jag sen svarar står d bara "ansluter" hur länge som helst. Någon som har något förslag på hur jag kan lösa problemet?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-05-31 20:28
  • Medlem
  • 2014-05-31 20:28

Avaktivera FaceTime och återaktivera det sedan igen. Någon skillnad?

Har provat att Avaktivera FaceTime och återaktivera men gör ingen skillnad. Har varit inne på länken men vet inte om jag missat nått, men hittar ingen info som funkar. Jag undrar vad det är som gör att den fastnar på steget "ansluter" när man ringer upp?

  • Medlem
  • 2014-05-31 20:51

Du ringer upp via wi-fi va? 4an klarade väl inte via 3G? Är detta oavsett vilket wi-fi du är uppkopplad mot?

Dalle.

Ja, jag ringer via wifi som du säger så funkar d inte att ringa utan wifi på 4an. Gör ingen skillnad vilket wifi jag använder mig av, stannar på "sista" steget innan man ser varandra och kan börja prata.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-06-01 18:01

Även testat att logga ut och in igen på iCloud?
Återställt Nätverksinställningarna?
Startat om med Hard Reset (power + hemknappen 10 sek)?
Det sista är väl en Återställning utan att lägga tillbaka backupen.

1
Bevaka tråden