Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svart skärm på min iPhone 5, vad göra?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hade mobilen på laddning natten till idag. Den var fulladdad när jag tog bort den från laddaren, det kollar jag alltid. Allt såg ut att fungera som det skulle.
Började kika runt lite, men när jag försökte komma in på appar så hände inget. Uppdateringsikonen fanns inte. Och rätt som det var kunde jag inte ens använda hemknappen, utan skärmen var låst på den sida jag senast varit på. När skärmen sen slocknat som den brukar efter en stund, så fick jag sen inte igång den igen!
Att använda av/på knappen funkar inte, då den knappen inte fungerat på flera månader.. Så det hjälper inte att hålla in den och hemknappen samtidigt.
Det vibrerar i telefonen när jag använder knappen för ljudlöst, och det ringer i den när någon ringer. Men vad hjälper det, när skärmen är svart och jag inte kan svara?
Andra meddelande signaler fungerar inte (som mail, sms, kik osv)
Har testat att ladda den igen både via eluttag, dator och i bilen. Laddningssignalen piper till, men ingen batterilampa syns på skärmen.
Har försökt gå in via iTunes, men utan resultat.

Någon som har tips för vad jag kan göra mer för att försöka få igång den?
Blir snart tokig på detta!!

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-05-21 22:34

Kolla denna tråd: Powerknappen död

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-05-22 02:25
Ursprungligen av Suss78:

Någon som har tips för vad jag kan göra mer för att försöka få igång den?

Troligtvis är det akuta problemet bara att telefonen råkat ut för en mjukvaruhängning - som alla datorer kan råka ut för. Medicinen är ju en omstart men som du säger så är det svårt på grund av ditt kroniska problem - ingen powerknapp.

Försök att INTE ladda telefonen och vänta tills den stänger av sig själv. Om du lyckas göra något med den som drar batteri går det fortare (ringa till den?). Förhoppningsvis räcker sedan den omstart som sker när laddkabeln sätts i igen.

Sedan är det som sagt dags att fixa powerknappen, förhoppningsvis gäller utbytesprogrammet även din iPhone 5

Tack för era tips!
Min telefon verkar inte inefatta utbytesprogrammet, tyvärr.
Har sen igår inte laddat den, men det är ju svårt att veta när den är urladdad... Provade nyss att sätta den i laddaren, signal kommer, men ingen annan reaktion. Så jag får väl vänta tills imorn. Då borde den ju vara urladdad...

Har nu låtit mobilen laddas ur. Kopplade upp den nu ikväll i hopp om att få igång den, men tyvärr verkar det kört.. Signal att den laddas kommer, men ingen bild att den laddas.. Skärmen är fortfarande svart..
Har försökt formatera om den via iTunes, men inte ens det hjälper..
Så det är väl bara att inse att den är död.. Får bita i det sura äpplet, låsa upp mobilen och köpa en ny..
För jag misstänker att reparationskostnaderna kostar mer..
Eller finns det någon som har ett sista tips??

Lämna in den till auktoriserad verkstad så får du byta ut den för 2-3000.

Ursprungligen av Suss78:

Har nu låtit mobilen laddas ur. Kopplade upp den nu ikväll i hopp om att få igång den, men tyvärr verkar det kört.. Signal att den laddas kommer, men ingen bild att den laddas.. Skärmen är fortfarande svart..
Har försökt formatera om den via iTunes, men inte ens det hjälper..
Så det är väl bara att inse att den är död.. Får bita i det sura äpplet, låsa upp mobilen och köpa en ny..
För jag misstänker att reparationskostnaderna kostar mer..
Eller finns det någon som har ett sista tips??

Om du får en ton på att batteri laddas när du kopplar in laddaren har inte batteriet sinat ännu.

En helt urladdad telefon säger inget när laddaren ansluts utan först när den har fyllt en del av batteriet så startar enheten upp.

Senast redigerat 2014-05-24 16:39
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-05-24 13:43

Helt plötsligt har en iPhone jättebra batteritid, i alla fall när det gäller en telefon med släckt skärm som inte vill vara aktiv.

Kan du fortfarande ringa till den? Då laddar den ur snabare om du lägger den där det är obefintlig täckning, typ i en blybox i ett skyddsrum...

Ursprungligen av Suss78:

Och rätt som det var kunde jag inte ens använda hemknappen, utan skärmen var låst på den sida jag senast varit på. När skärmen sen slocknat som den brukar efter en stund, så fick jag sen inte igång den igen!
Att använda av/på knappen funkar inte, då den knappen inte fungerat på flera månader.

Ett helt annat spår är att det trots allt är hårdvarufel. För tre månader sedan var det power-knappen, nu debuterade det typ med att hemknappen inte fungerade? Jag tänker en fuktskada, kanske för mer än tre månader sedan som successivt ger symtom.

Ursprungligen av Borttaget:

Om du får en ton på att batteri laddas när du kopplar in laddaren har inte batteriet sinat ännu.

En helt urladdad telefon säger inget när laddaren ansluts utan först när den har fyllt en del av batteriet så startar enheten upp.

Ajdå... Då var jag för snabb ändå då....

Senast redigerat 2018-07-23 10:15
Ursprungligen av IngoX:

Helt plötsligt har en iPhone jättebra batteritid, i alla fall när det gäller en telefon med släckt skärm som inte vill vara aktiv.

Kan du fortfarande ringa till den? Då laddar den ur snabare om du lägger den där det är obefintlig täckning, typ i en blybox i ett skyddsrum...
Ett helt annat spår är att det trots allt är hårdvarufel. För tre månader sedan var det power-knappen, nu debuterade det typ med att hemknappen inte fungerade? Jag tänker en fuktskada, kanske för mer än tre månader sedan som successivt ger symtom.

Skyddsrum har jag ont av där jag bor..
Mig veterligen har den inte varit utsatt för fukt what so ever... Men den kanske är känsligare än jag tror...
Igår kopplades mobilsvaret på direkt, när jag provringde till den, utan att det ringde i själva mobilen, därför trodde jag att batteriet laddats ur..

Har i alla fall lämnat in den där jag köpte den. Han som var bäst på iPhone jobbade inte idag, så de behöll den tills han kommer på måndag.. Då BORDE ju batteriet vara urladdat tycker jag! Så antagligen funkar den het perfekt när han kommer och ska fixa den..
Men då sparar jag ju lite pengar i alla fall!

1
Bevaka tråden