Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone laddar men startar inte

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan! Min vita iphone 5S dog igår kväll när jag va ute och kunde därför inte ladda den, den va död i kanske en timme bara sen satte jag i laddaren direkt när jag kom hem som jag alltid brukar göra, normalt sett skulle min iphone ha startat 10 minuter senare men min iphone har nu vart på ladd i 20 timmar, snart ett dygn och den laddar fortfarande. Det ända som visas på skärmen är tomt batteri så det går varken att stänga av den eller på, fast den laddar. Har ingen aning va jag ska göra och är jätte tacksam för snabbt svar då jag verkligen behöver det.

Vet inte om jag har lagt det här i rätt ''forum'' eftersom jag nyss skapade kontot.

Vill tillägga att jag också sökt runt överallt efter något liknande och kan inte hitta det någonstans.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-05-21 22:30

Lämna in den.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-05-22 11:24

Testa att hålla inne Power och Hemknappen minst 10 sekunder.
Syns den i iTunes? I så fall, testa att Återställa den.

Om den visar tomt batteri efter 20 timmars "laddning" så laddar den inte.
Testa Kenjons förslag. Löser inte det problemet så är batteriet trasigt eller laddaren eller ladd-delen i telefonen. Lämna in på service.

Ursprungligen av hummel:

Om den visar tomt batteri efter 20 timmars "laddning" så laddar den inte.
Testa Kenjons förslag. Löser inte det problemet så är batteriet trasigt eller laddaren eller ladd-delen i telefonen. Lämna in på service.

Ja men grejen är att det står att den laddar.. Laddaren är det inte fel på eftersom jag har prövat flera olika laddare och ladd delen i mobilen är det inget fel på:/

Ursprungligen av larrystylinson:

...det står att den laddar...

Du sa att det enda som syns på skärmen är ett tomt batteri. Och du kan inte starta telefonen.

Hur kan du då säga att "det står att den laddar"? Var står det?

Ursprungligen av larrystylinson:

...ladd delen i mobilen är det inget fel på

Jag förstår inte riktigt vad ni menar med "ladd delen i telefonen".

Men jag undrar hur du kan veta att den är felfri, om den bara visar tomt batteri, och du inte kan starta telefonen?

"Ladd-delen" är den elektronik som övervakar och styr laddningen.

Ok, men frågan kvarstår: Hur kan TS vara så säker på att den är felfri? ("...den är det inget fel på...")

Det får du fråga TS om.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Du sa att det enda som syns på skärmen är ett tomt batteri. Och du kan inte starta telefonen.

Hur kan du då säga att "det står att den laddar"? Var står det?

Jag förstår inte riktigt vad ni menar med "ladd delen i telefonen".

Men jag undrar hur du kan veta att den är felfri, om den bara visar tomt batteri, och du inte kan starta telefonen?

När iphonen inte har nå ladd i sig visas ett tomt batteri med en bild på laddaren nedanför batterit som visar att man ska ladda den, när den laddar så går bilden på laddaren bort och då visas det att den laddar och det är det som visas när jag sätter den på ladd.

Om du plockar bort laddsladden efter att ha laddat i nästan ett dygn och telefonen frågar efter laddning så är troligtvis batteriet trasigt.

1
Bevaka tråden