Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 5S vs iPhone 5C

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vilken är design är egentligen bäst?

Jag skaffade för 3 månader sedan en iPhone 5S - Vit - 32Gb med Telia. Nu har jobbtelefonen även bytts ut då till en iPhone 5C - Vit - 16Gb med Telia.

Visst är min 5S lite snabbare (@Lappen71 lärde mig precis att det var samma skärm) men vilken DESIGN är egentligen bäst?

Med sina skinande kanter och matta aluminiumbaksida är 5S vacker att se på. Den lilla ringen runt hemknappen gör ju sitt med. Men är den inte lite kantig? Den ligger ju inte direkt skönt i handen?

Med klara och härliga färger, rundad baksida i högglansig finish ger 5C ett lekfullt intryck och visst ligger den fint i handen. Men känns den inte lite billig? Är plast verkligen Apple?

Den gamla känslan av att hålla i en iPhone är tillbaka med 5C och visst har jag saknat den. Samtidigt gillar jag den lite tuffare 5S med sina eleganta detaljer.

Så vad säger ni?

Vilken design gillar ni bäst?

Senast redigerat 2014-05-15 13:10
  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-05-14 22:16
Ursprungligen av Ancientdragon:

Vilken är design är egentligen bäst?

Jag skaffade för 3 månader sedan en iPhone 5S - Vit - 32Gb med Telia. Nu har jobbtelefonen även bytts ut då till en iPhone 5C - Vit - 16Gb med Telia.

Visst är min 5S lite snabbare och lite bättre upplösning på skärmen men vilken DESIGN är egentligen bäst?

Med sina skinande kanter och matta aluminiumbaksida är 5S vacker att se på. Den lilla ringen runt hemknappen gör ju sitt med. Men är den inte lite kantig? Den ligger ju inte direkt skönt i handen?

Med klara och härliga färger, rundad baksida i högglansig finish ger 5C ett lekfullt intryck och visst ligger den fint i handen. Men känns den inte lite billig? Är plast verkligen Apple?

Den gamla känslan av att hålla i en iPhone är tillbaka med 5C och visst har jag saknat den. Samtidigt gillar jag den lite tuffare 5S med sina eleganta detaljer.

Så vad säger ni?

Vilken design gillar ni bäst?

Omöjligt när det sitter samma skärm i båda.

Ändrat, men du svarade inte på frågan...

Ursprungligen av lappen71:

Omöjligt när det sitter samma skärm i båda.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-05-14 22:32

Har inget svar eftersom jag ser fördelarna med båda

Plast=bu

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-05-15 12:03
Ursprungligen av Papperskatt:

Plast=bu

Inte nödvändigtvis och när 3G och 3GS såldes var det ingen som klagade

Ursprungligen av lappen71:

Inte nödvändigtvis och när 3G och 3GS såldes var det ingen som klagade

Åsikter efterfrågades och det är min åsikt att plast=bu, jag står fast vid den. Ju fler plastdetaljer en produkt har, desto mindre benägen är jag att vilja ha den.

Jag skulle mycket hellre köpa en begagnad iPhone 5 än en ny 5C.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-05-15 12:17
Ursprungligen av Papperskatt:

Åsikter efterfrågades och det är min åsikt att plast=bu, jag står fast vid den. Ju fler plastdetaljer en produkt har, desto mindre benägen är jag att vilja ha den.

Jag skulle mycket hellre köpa en begagnad iPhone 5 än en ny 5C.

Det är lugnt du får lufta din åsikt

Jag har haft alla modeller av iPhone och måste säga att 3GS var den skönaste att hålla i men dom i metall snyggaste att titta på.

Ursprungligen av lappen71:

Inte nödvändigtvis och när 3G och 3GS såldes var det ingen som klagade

För att det fanns ingen annan iPhone att välja.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-05-15 13:21

Klämde på en polares 5C kring valborg, blev positivt överraskad. Den ligger bättre i handen än 5S och känns förvånansvärt genomarbetad (förvisso apple så det borde inte vara HTC-känsla på den). Dock om jag fick välja skulle det bli en 5S för det extra lull-lullet :).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-05-15 19:20
Ursprungligen av Papperskatt:

Jag skulle mycket hellre köpa en begagnad iPhone 5 än en ny 5C.

Jag är sjukt imponerad av iPhone 5C och skulle utan att blinka byta till en 5C med 5s hårdvara på insidan (A7/M7, Båda kamerorna, "blixt" och Touch ID.

Efter någon dag med båda nu så känns 5C helt rätt. Den ligger skönt i handen och känns förvånansvärt gedigen.

Kanske är det bara nyhetens behag. Återkommer om nån vecka.

5c ligger tveklöst bättre i handen. Form, viktfördelning och material gör sammantaget att jag tycker den är trevligaste iPhonen någonsin att hålla i. Till skillnad från 3GS-plasten så verkar 5c dessutom vara immun mot självsprickor. Men allt annat är såklart bättre med 5s.

1
Bevaka tråden