Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av BlackSmp:

Bra början på dagen...

Samma här.

  • Medlem
  • 2014-04-29 10:06

@BlackSmp: Vad är det för kärra?

@Dalle: 1992 Mazda MX-5 (Miata) 1.6.

Dax för Salsakryssning. Tolv går bussen, halv åtta båten o sedan är det salsabaluns i 23 timmar :). På lördag är det dessutom Club Bachata igen yay! Baila Baila

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-04-30 13:41
Ursprungligen av Mymac4ever:

Dax för Salsakryssning. Tolv går bussen, halv åtta båten o sedan är det salsabaluns i 23 timmar :). På lördag är det dessutom Club Bachata igen yay! Baila Baila

Du måste vara värsta Don Juan

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2014-04-30 17:37

En iMac 27" är på väg för ett ersätta min halvdöda MBP! Det blir min första stationära Mac.

  • Medlem
  • Finspång
  • 2014-04-30 20:30

Var på ICA idag och hämta ut ett paket innehållande ett sprillans nytt Canon EF 24-105/4L IS objektiv! Tredje gången sen jag började fotografera 2004 som jag köpt ett objektiv nytt från butik så det är en speciell känsla

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-04-30 22:48
Ursprungligen av wurpan:

Var på ICA idag och hämta ut ett paket innehållande ett sprillans nytt Canon EF 24-105/4L IS objektiv! Tredje gången sen jag började fotografera 2004 som jag köpt ett objektiv nytt från butik så det är en speciell känsla

Grattis, jag har ett likadant

Skarpt för att vara ett zoom-objektiv, inte riktigt som ett 70-200 f/2.8 IS II men det är ju också mer eller mindre ett referensobjektiv.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-05-01 21:14

att min dotter är lika teknikintresserad som jag

Ursprungligen av lappen71:

att min dotter är lika teknikintresserad som jag

Se, det funkade.

Verkar som att våran låt, kommer bli Nigerias officiella landslagslåt åt Super Eagles

https://www.youtube.com/watch?v=7ACsbYHOauo

Ursprungligen av cubeis:

Du måste vara värsta Don Juan

Salsero snarare...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-05-03 18:56
Ursprungligen av Mymac4ever:

Salsero snarare...

Salsero, måste vara härligt att kunna dansa och föra kvinnan och hålla takten i en sexig salsa

Tyvärr patrik sjöberg stelhet här hos mig när det gäller just dans, men men man ska aldrig säga aldrig.

Taktkänsla vet jag inte om det är så lätt att träna upp

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-05-03 18:59
Ursprungligen av @ndreas:

Verkar som att våran låt, kommer bli Nigerias officiella landslagslåt åt Super Eagles

https://www.youtube.com/watch?v=7ACsbYHOauo

Lite Dr Alban känsla över det hela

Ursprungligen av cubeis:

Lite Dr Alban känsla över det hela

Så kan man ju också tolka det.
Visst båda är från Afrika men där slutar väl likheterna hoppas jag 90 tal låter det väl ändå inte som

Ursprungligen av cubeis:

Salsero, måste vara härligt att kunna dansa och föra kvinnan och hålla takten i en sexig salsa

Tyvärr patrik sjöberg stelhet här hos mig när det gäller just dans, men men man ska aldrig säga aldrig.

Taktkänsla vet jag inte om det är så lätt att träna upp

Får ofta höra att jag "för så bra" vilket jag kan säga är en rejäl boost för självkänslan. Har hållit på i 3-4 år nu men fullärd blir jag aldrig. Många nya vänner och bekantskap med härlig musik...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-05-03 19:30
Ursprungligen av @ndreas:

Så kan man ju också tolka det.
Visst båda är från Afrika men där slutar väl likheterna hoppas jag 90 tal låter det väl ändå inte som

Du har säkert rätt jag fastnade nog för gott i 80-tals och 90- tals musiken svårt att lämna den , kul i alla fall, glad för er skull och detta sätter ju Borås på kartan helt klart

En "matchande" låt inget snack om det.

  • Medlem
  • 2014-05-04 13:34

Denna helg är fullmatad för oss som gillar motorsport.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-05-04 15:35
Ursprungligen av Dalle:

Denna helg är fullmatad för oss som gillar motorsport.

Vem gillar inte motorsport jag bara frågar

* Hittade avsvimmad tant på jobbet, fick larmat och allt gick rätt till.
* Tagit massa arbetsplatsbilder, fick reda på att kollega ramat in "sina" bilder.
* Sammanfört två av mina vänner med varann.
* bjöd nye killen på jobbet på fikat. Välkommen ombord.

Känns som en dag när man gjort lite skillnad.

Går sista året på restaurangprogrammet på gymnasiet. Igår var det "redovisning" av gymnasiearbetet. Dvs, vi serverade en middag och skulle visa att vi lärt oss något under tre år. Jag blev godkänd, min domare skulle bli grymt nöjd om han skulle bli serverad av mig och är helt övertygad om att jag kommer bli en fantastisk servitör.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-05-07 22:21

Fick hämta min "nya" bil idag. Tittade på den i måndags,provkörde den på tisdag,köpte den samma dag,hämtade den på onsdag.
Varför gå och fundera när man kan agera snabbt

  • Medlem
  • 2014-05-07 23:15

@lappen71 Vilken spis är det under huven?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-05-08 05:28
Ursprungligen av Dalle:

@lappen71 Vilken spis är det under huven?

Det är en 2liters diesel med KCR box.

Ursprungligen av lappen71:

Det är en 2liters diesel med KCR box.

Hade en likadan för några år sedan, en -07:a. Tyvärr med standardsätena och de var döden när man skulle köra långt. Annars en trevlig bil.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-05-08 08:26

Glad och ledsen. Får förmodligen an av mina hobbybilar såld idag. Glad för att jag då kan komma lite ikapp med räkningshögen (suger att vara arbetslös).
Ledsen då jag inte vill skiljas från den

Ursprungligen av MatsOlov:

Glad och ledsen. Får förmodligen an av mina hobbybilar såld idag. Glad för att jag då kan komma lite ikapp med räkningshögen (suger att vara arbetslös).
Ledsen då jag inte vill skiljas från den

Blev nyfiken på vad du har för hobbybilar. Är det något spännande?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-05-08 12:16

Glad vette sjutton om jag blev men iaf överraskad över hur grymt bra IKEAs automatiska telefonfunktion fungerar. Beställde dubbelsängar till landstället och blev precis uppringd av deras datoriserade/automatiserade tjänst för bokning av leverans - så jäkla proffsigt implementerat.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-05-08 14:50
Ursprungligen av BlackSmp:

Blev nyfiken på vad du har för hobbybilar. Är det något spännande?

Nja, spännande och spännande, jag gillar gammalt skrot Just denna är min Van. En Chev G20 1988 som är min semesterbil, med förstärkt fjädring och höjd kulvikt. Annars så har jag kvar (sålt flera de senaste fem åren) en Simca Montlhery 1961 som jag är tredje ägare till, i samma familj (pappa och farfar innan) sedan ny, Dodge Kingsway 1951, Volvo LV 126 1946 (Lastbil ombyggd till EPA). En gammal Fordson Traktor med järnhjul från tidigt 1920-tal och min gamla 15-års moppe en Husqvarna Novolette med två vxl från 1956 och lite annat.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-05-09 20:39

Ärendet jag skrev om i sur-tråden tidigare idag är avklarat, och nu förtjänar det en plats i glad-tråden.

Fick ut mitt paket till slut:

Riktigt gott skick, och riktigt skön känsla när man trycker av. Sådana pjäser tillverkas inte nu för tiden.

Nu väntar jag bara på några rullar svart/vit Kodak Tri-X och framkallningskemi som är beställt. Sen blir det nya fotoäventyr!

Kan tillägga att det är min första analoga kamera (räknar inte de sunkiga point-and-shoot man hade som liten), så det blir en helt ny upplevelse för mig.

Bevaka tråden