Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kopiera innehåll i Imessages / sms

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2014-05-04 15:47

Jag skulle vidarebefodra ett sms / imessage som innehåller ett ett antal tidsangivelser (08:23, 09:36, 11:05 osv) genom att markera hela medd och kopiera. Av någon anledning går det inte att markera hela medd utan IOS vill bara skapa kalenderhändelser av något av dessa klockslag.

Finns det något sätt att stänga av denna idiotiska funktion så att text bara uppfattas som text?

Ursprungligen av planB:

Jag skulle vidarebefodra ett sms / imessage som innehåller ett ett antal tidsangivelser (08:23, 09:36, 11:05 osv) genom att markera hela medd och kopiera. Av någon anledning går det inte att markera hela medd utan IOS vill bara skapa kalenderhändelser av något av dessa klockslag.

Finns det något sätt att stänga av denna idiotiska funktion så att text bara uppfattas som text?

Edit: press and hold på meddelandet, välj mer och sedan så kan du markera meddelandet och välja forward

Knepig bugg det där

Du måste har ett annat SMS från samma person för att lyckas
håll då fingret en stund på ett annat meddelande och välj sedan "mer"
bocka bort det SMS:et och välj i stället det med tidsangivelser, klicka på pilen för att vidarebefodra

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2014-05-05 05:08

Om meddelandet bara innehåller tidsangivelser går det inte att få upp någon kontextmeny med andra alternativ.

Det är väl inte ofta det händer men man önskar det gick att stänga av den hårda associationen med kalendern.

Ursprungligen av planB:

Om meddelandet bara innehåller tidsangivelser går det inte att få upp någon kontextmeny med andra alternativ.

Det är väl inte ofta det händer men man önskar det gick att stänga av den hårda associationen med kalendern.

Data detectors...

Jag provade med att skicka egna Sms till mig själv och om det bara är tidsangivelser så blir det fel.

Om det finns någon annan text så kan man klicka på den och få upp rätt meny

Jag skulle felanmäla det där - det är trots allt ett fel

Senast redigerat 2014-05-05 14:16
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2014-05-05 14:00
Ursprungligen av BlackSmp:

Om det finns någon annan text så kan man klicka på den och få upp rätt meny

Precis. Den här gången var det bara en uppräkning av tider och då går det inte markera hela meddelandet hur man än gör.

Ursprungligen av planB:

Precis. Den här gången var det bara en uppräkning av tider och då går det inte markera hela meddelandet hur man än gör.

Det gick att få upp en meny med "kopiera" men då kopierade den bara just den aktuella tiden och ingenting annat. En aning frustrerande:)

Enda fixen som jag såg var att ta en skärmdump och skicka bilden istället.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2014-05-05 15:34
Ursprungligen av BlackSmp:

Enda fixen som jag såg var att ta en skärmdump och skicka bilden istället.

Ah, bra tips.

1
Bevaka tråden