Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPad, svart skärm

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej Redaktör Ida Lindkvist,
Jag skriver för första gången och hoppas att jag gör rätt.
Det skrivs mycket om iPhone 5 start knappen och reparationsprogram.
Min fråga är, har någon skrivet i forum om iPad 3de generation som efter avslut med skype program är iPaden helt död. Den går inte att starta igen.
Jag önskar om det finns flera användare som har samma problem, att ni meddelar det till forum. Endast då kanske kan vi också få förlängt garantin från inköpsdatumet med reparationsprogram likvärdig iPhone 5.
Annars är min iPad inte skadat och den se ut som ny. Kan inte leva utan den. Inköpt datum 2012-05-03.
Fråga, om Apple inte erkänner att iPad har också start problem innan jag lämnar min iPad till apple service, kan dem byta ut min fin skadefritt iPad 3de generation mot en ny iPad? Önskar svar och tack på förhand.
Mvh, ROAR

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-05-01 16:33

Vad menar du med "helt död"? Är skärmen helt svart, inga knappar ger någon som helst respons eller felmeddelanden?
Provat att Återställa den och installera om Skype? Det låter inte som ett hårdvarufel...

Hej Kenjen,
Tack så mycket att du har svarat.
Sorry that my Swedish is not the best.
Ja skärmen är helt svart, inga knappar ger någon som helst respons. Det blev så efter jag stängde av skype igår. Hur kan jag starta min iPad igen? Den har bara två knappar. Skall dem tryckas ner samtidigt för några sekunder? Normalt när min iPad är avstängt och jag kopplar till min laddare, då vill iPaden starta men inte det heller hjälper.

Är mycket tacksam för all hjälp jag kan få.
Mvh, Roman

PS; Just now I was able to start my iPad. Really fantastic feeling. Here is how I did it. First I pressed the "Home button" then I pressed the "Sleep/Wake button" pressing on both buttons for more that 8-10 seconds. Finally appeared Apple icon. It took another ca. 20 seconds before I could see the red slider appear and then entered min code. Now I got my life back again.

Thanks kenjen for answering my message.
Have a very nice weekend!
Mvh,
Roman

Senast redigerat 2014-05-01 17:27

Ja, tryck ner hem+strömknapp tills Apple-logon syns. Sen kommer den fungera.
http://www.99mac.se/forum/t/301416-felsoka-ip...

Bröt ut inläggen till sin egen tråd.

Thanks Keptang for your quick and correct answere. I did just as you wrote before I did read your message.
My iPad is now alive and working correctly.
But I still ask myself why couldn't I turn on my iPad again. What was the real cause?
Perhaps it is the "Home button" Hemknappen that is getting tired and will need to be replaced sooner or later.
This perhaps is the same problem with iPone 5 start button.
Anyhow many thanks for caring and this is my first time writing in this forum and it is a great feeling to know that there are people
out there that care and will give help when help is needed.
There is no better service than having a bunch of people being ac tive in this forum.
I call this team work.
So long for now and have a good weekend.
Mvh, Roman

No, I think it is probably some process that went rouge and locked everything else out. It happened for me last week and has happened once or twice with my Iphones during the years as well

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-05-01 21:44

Just compare to Alt-Ctrl-Del on Windows.

Could not turn on my iPad.

Ursprungligen av kenjon:

Just compare to Alt-Ctrl-Del on Windows.

To BlackSmp & Kenjon.
I thank you both for your correct answers regarding Home Button problem on my iPad.
From now on, if I have any problem with my iPad or my old 2008 MacBook Pro 15" I will always check first with 99 forum because I now realize that there are so many in this forum that have and are ready to share their knowledge about Apple products.
I therefor thank you all for sharing with me.
Have a nice weekend.
Roman

1
Bevaka tråden