Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fel på Power-knappen?

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-04-26 09:31

Nu verkar Apple bekräfta att det förekommer fel på deras produkter, de har ett reparationsprogram för dessa felaktiga iPhone 5'or.

https://ssl.apple.com/se/support/iphone5-sleepwakebutton/

  • Medlem
  • 2014-04-26 09:49

#nyhetstips

Fint att det gäller i hela världen och inte bara på andra sidan atlanten.

Snyggt jobbat Apple.

Min iPhone 5 fick det där problemet, men efetrsom glaset var lite sprucket på baksidan så fick jag själv betala för att få en ny av Aple Store.
Tror ni att de pengarna går att få igen?

  • Medlem
  • 2014-04-29 16:36
Ursprungligen av Chaosstar:

Min iPhone 5 fick det där problemet, men efetrsom glaset var lite sprucket på baksidan så fick jag själv betala för att få en ny av Aple Store.
Tror ni att de pengarna går att få igen?

Glaset på baksidan av din iPhone 5?

Ursprungligen av Chaosstar:

Min iPhone 5 fick det där problemet, men efetrsom glaset var lite sprucket på baksidan så fick jag själv betala för att få en ny av Aple Store.
Tror ni att de pengarna går att få igen?

Står ju att enheten inte får ha några skador i övrigt också i villkoren för reparationsprogrammet så det tror jag inte.

Ursprungligen av Dalle:

Glaset på baksidan av din iPhone 5?

Det finns faktiskt 2 st. Ett uppe och ett nere.

  • Medlem
  • 2014-04-29 19:48

Just fan, det gör det ja...

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Står ju att enheten inte får ha några skador i övrigt också i villkoren för reparationsprogrammet så det tror jag inte.

Men vad är då skillnaden?
Till mig sa killen på AppleStore att om inte sprickan på baksidan funnits hade jag fått en ny gratis.

Ursprungligen av Chaosstar:

Men vad är då skillnaden?
Till mig sa killen på AppleStore att om inte sprickan på baksidan funnits hade jag fått en ny gratis.

Om din enhet inte har några synliga skador reparerar de knappen gratis antingen via den vanliga ettåriga garantin eller under två år från inköpsdatumet med reparationsprogrammet.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2014-04-29 22:24

Drabbades av detta med att powerknappen "gav upp" på högra sidan. Den är inne på reparation, men lär nog bli så att man får en refurbished tillbaka. Är nog därför de har kraven på att det inte skall finnas några synliga defekter för att få en ny (refurbished) tillbaka så att säga.
Att det var ett erkänt problem blev officiellt 1-2 dagar efter att jag hade lämnat in den.

Ursprungligen av Drakfot:

Drabbades av detta med att powerknappen "gav upp" på högra sidan. Den är inne på reparation, men lär nog bli så att man får en refurbished tillbaka. Är nog därför de har kraven på att det inte skall finnas några synliga defekter för att få en ny (refurbished) tillbaka så att säga.
Att det var ett erkänt problem blev officiellt 1-2 dagar efter att jag hade lämnat in den.

Mig veterligen så har Apple inga "refurbished" enheter utan byter ut den mot en ny.

Ursprungligen av primu[s]®:

Mig veterligen så har Apple inga "refurbished" enheter utan byter ut den mot en ny.

Nej, man kan få en refurbished om det finns såna på lager.

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Om din enhet inte har några synliga skador reparerar de knappen gratis antingen via den vanliga ettåriga garantin eller under två år från inköpsdatumet med reparationsprogrammet.

Jo precis, men så var det väll innan de erkände det här felet också?
Så vad är nytt?

Ursprungligen av Chaosstar:

Jo precis, men så var det väll innan de erkände det här felet också?
Så vad är nytt?

Nej, innan bytte de bara knappen gratis om enheten hade garanti kvar, det vill säga under det första året.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2014-04-30 16:35

Hm, jag tappade min femma när den var nästan ny, hösten 2012, så vänstra övre hörnet har ett fult märke. Glaset är dock helt. Knapp-eländet slutade fungera mycket senare, nån gång under hösten 2013.. blir spännande att se vad de säger om det.

  • Medlem
  • Orust
  • 2014-05-02 09:40

Ringde in idag till Apple, UPS kommer på måndag och hämtar dotterns 5:a
Perfekt.

  • Medlem
  • Orust
  • 2014-05-10 19:31

Var nog inte så smart att lämna in den nu, verkar vara kö i verkstaden.

Som servicetekniker är det här nog det tråkigaste utbytesprogrammet någonsin. Proceduren tar lång tid. Skickade första luren till Apple för en vecka sen och den är fortfarande bara mottagen av deras verkstad. Som kund får man räkna med att reparationen nekas om telefonen har andra skador utanför en viss gräns. Telefonen måste även återställas och eventuell skyddsfilm tas bort.

  • Medlem
  • Orust
  • 2014-05-13 19:25

Ja, vilket jobb. Skulle vara intressant att veta hur många iPhone 5 som ingår i det här utbytesprogrammet.
I vilket fall så är dotterns iPhone på väg hem igen efter en vecka i Nederländerna.

  • Medlem
  • Orust
  • 2014-05-16 20:02

Jag kan tillägga att dom bytte batteriet och kameran med.
Men det gör ingenting alls att batteriet blev bytt

Ursprungligen av Mazak:

Jag kan tillägga att dom bytte batteriet och kameran med.
Men det gör ingenting alls att batteriet blev bytt

Även en kabel byts ut. Har hittills fått tillbaka sex lurar varav en blev utbytt helt (glad kund).

1
Bevaka tråden