Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 7.1.1 ute

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-04-23 15:36
Ursprungligen av Konrad:

iTunes gör ingen back-up automatiskt till datorn.

Jo, som förvalt. Dessutom alltid innan uppdateringar. Något har gått väldigt snett för AxelK och då inte nödvändigtvis hans fel.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-04-23 15:41
Ursprungligen av acke:

Jo, som förvalt. Dessutom alltid innan uppdateringar. Något har gått väldigt snett för AxelK och då inte nödvändigtvis hans fel.

Men om man inte valt back-up på Macen som förvalt, utan valt iCloud så finns väl inte Mac-valet sedan?
Inte vet jag, men jag kan inte se det i alla fall.
Och AxelK är inte ensam, det är väldigt många som blivit av med bilder m m för att dom inte läst på.
Om det sedan är för att Apple är otydliga eller för att folk inte kan läsa låter jag vara osagt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-04-23 18:00
Ursprungligen av Konrad:

Flera timmar? Det låter konstigt, brukar ta någon minut och då har jag en 32-giggabajtare.
iTunes gör ingen back-up automatiskt till datorn. Det får man säga till om när det ska ske.
Konstigt att folk inte har läst på det minsta.
Det skulle spara mycken gråt och tandagnisslan.
Så du får nog skylla dig själv.

#yolo

Ursprungligen av Konrad:

Men om man inte valt back-up på Macen som förvalt, utan valt iCloud så finns väl inte Mac-valet sedan?
Inte vet jag, men jag kan inte se det i alla fall.

Jag kör iCloud backup på min iPad och iPhone. Då jag sällan synkar till datorn numera och är väl medveten att man har begränsat fritt utrymme, kör jag backup ungefär varannan månad till datorn. Den sker inte automatiskt längre men går att göra genom att trycka backup iphone (något åt det hållet) i iTunes. Däremot kan jag säga att iTunes gör automatiskt backup (även med iCloud backup aktiverat) när man uppdaterar. Det gjorde min igår iallafall. Verkar skumt att det inte blir så för alla. iTunes är gammal och glömsk?

  • Medlem
  • Bunkeflostrand
  • 2014-04-23 19:05

Tangentbordet! WTF?

...och tangentbordet ser ut som en Power Point presentation, som 1:a klassare hade gjort...

Ursprungligen av faker:

...och tangentbordet ser ut som en Power Point presentation, som 1:a klassare hade gjort...

Det skiljer sig väl inte mellan 7.1 och 7.1.1? Eller har jag missat det?

  • Medlem
  • Bunkeflostrand
  • 2014-04-23 20:30

...

Ursprungligen av BlackSmp:

Det skiljer sig väl inte mellan 7.1 och 7.1.1? Eller har jag missat det?

jag har inte gjort update sedan 7 så 7.1 är för mig lika nytt som 7.1.1 för dig!

Ursprungligen av faker:

jag har inte gjort update sedan 7 så 7.1 är för mig lika nytt som 7.1.1 för dig!

Ok, det förklarar det hela

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2014-04-24 19:40

Efter uppdateringen igår märkte jag att min batteritid skenade iväg. Kollar jag användning så står det 1 dag och 3 h och vänteläge 1 dag och 3 h.. misstänker att något inte står rätt till och gör att mobilen inte går i vila.. har samma appar som jag hade med iOS 7.1 förutom att Truecaller uppdateras med nummerupplysning och för att detta ska fungera ska appen vara igång men jag har flera appar igång så kanske den som är fel. Får låta det gå några dagar och se om det kvarstår.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-04-24 21:23
Ursprungligen av kievY:

Efter uppdateringen igår märkte jag att min batteritid skenade iväg. Kollar jag användning så står det 1 dag och 3 h och vänteläge 1 dag och 3 h.. misstänker att något inte står rätt till och gör att mobilen inte går i vila.. har samma appar som jag hade med iOS 7.1 förutom att Truecaller uppdateras med nummerupplysning och för att detta ska fungera ska appen vara igång men jag har flera appar igång så kanske den som är fel. Får låta det gå några dagar och se om det kvarstår.

Nummerupplysning med Truecaller fungerar piss så den funktionen stängde jag av.

Bevaka tråden