Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Återfå raderade meddelanden

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2014-04-09 21:13

Raderade just ett meddelande av misstag. Minns att i den danska serien Bron fixade en sekreterare så att chefen fick tillbaka raderade meddelanden.
Är det möjligt och i så fall HUR?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-04-09 21:20

Meddelande? SMS, iMessage eller mail, Twitter, FaceBook, Viber....? Det finns många sorter.
Och nej, det finns nog inget lätt sätt att få tillbaka det. Möjligen om du kan tanka över t ex databasen för iMessage med hjälp av PhoneView, men det är inget enkelt sätt.

Om du ser till att bli misstänkt för ett brott så kan polisen beslagta din telefon och då kan deras tekniker ta fram raderade SMS.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2014-04-09 21:56
Ursprungligen av kenjon:

Meddelande? SMS, iMessage eller mail, Twitter, FaceBook, Viber....? Det finns många sorter.
Och nej, det finns nog inget lätt sätt att få tillbaka det. Möjligen om du kan tanka över t ex databasen för iMessage med hjälp av PhoneView, men det är inget enkelt sätt.

Ok lite oprecist, men jag menar SMS MMS och iMessage.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2014-04-09 21:58
Ursprungligen av pmarriott:

Om du ser till att bli misstänkt för ett brott så kan polisen beslagta din telefon och då kan deras tekniker ta fram raderade SMS.

Jovisst Farbror Blå har resurser, ? men dem får de använda på någon annan!

  • Medlem
  • International user
  • 2014-04-10 07:53
Ursprungligen av ricnil:

Jovisst Farbror Blå har resurser, ? men dem får de använda på någon annan!

Med PhoneView kan man plocka fram raderade meddelanden. Det har jag provat och det fungerade.
Jag kunde välja vilka meddelanden jag ville komma åt, alltså inte bara hela databasen.

http://www.ecamm.com/mac/phoneview/

  • Medlem
  • International user
  • 2014-04-10 08:42
Ursprungligen av ricnil:

Ok lite oprecist, men jag menar SMS MMS och iMessage.

Gör en backup via itunes på din dator, se till att den inte är krypterad. Då kan du gå in och snoka, gjorde detta själv en gång när jag behövde få meddelanden dokumenterade till papper. Men det är ett tag sen.

PhoneView kanske har verktyg för att förenkla denna prosedur.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-04-10 08:51
Ursprungligen av juanito:

Gör en backup via itunes på din dator, se till att den inte är krypterad. Då kan du gå in och snoka, gjorde detta själv en gång när jag behövde få meddelanden dokumenterade till papper. Men det är ett tag sen.

PhoneView kanske har verktyg för att förenkla denna prosedur.

Det jag plockade fram var SMS, MMS och iMessage-grejer.
Du kan ju tanka hem demon och testa gratis.

1
Bevaka tråden