Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alla pdf-filer raderade i Ibooks

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-04-05 20:27

Idag fick jag en pdf-fil på min mail och beslöt att spara den på min ipad i Ibook. Ibook öppnades och jag hann se alla mina pdf-filer innan den nya filen öppnades snyggt och prydligt. När jag sen klickade på mitt bibliotek så var ALLA ANDRA PDF:ER BORTA!!! Kvar finns bara den nya jag fick idag. Jag sitter med en Ipad 3 med ios 7.1. Hur kan saker bara försvinna? Någon som varit med om samma sak och/eller som har en lösning? Det rör sig ca 300 filer...och många är viktiga.

Senast redigerat 2014-04-06 13:31

Verkar vara ganska vanligt när man googlar på det, att PDFer bara försvinner från iBooks.

Har du synkat dit PDFerna från dator så finns dessa där iaf.
Kanske också finns i en baccckup om du har någon.

Byt app för PDFer till t.ex. Goodreader.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-04-06 17:10

Tack för svar. Det låter ju minst sagt som om Ibooks är av osäker natur...Buggig app. Den har inte krånglat tidigare. Finns det någon möjlighet att få tillbaka pdf-filerna via en backup från Icloud utan att behöva installera om hela Ios och allt annat? Jag har själv inte sett att en sådan möjlighet finns, men jag kan ju vara blind och ovetande (det händer!!! ). Allt gott!

1
Bevaka tråden