Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sänka volymen till mindre än min, iPhone 4

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag har en Amethyst iPig som jag kör som Bluetooth högtalare till min iPhone 4. Det finns ingen volymkontroll på iPigen, så ända sättet att sänka blir på iphonen. Dock blir volymen för hög hör på kontoret även om jag har iPhonen på min. Finns det någon bra 3:e parts-app som kan sänka mer eller är det bara att gilla läget?

MVH
- Robert

Jag känner inte till något - jag tror att det är bara att gilla läget

Om det är samma pryl så ska det iaf enligt denna rescensionen på Pocket-lint vara möjligt att sänka volymen genom att nudda öronen som fungerar som touch-känsliga volymkontroller

Hej,
Det är inte riktigt samma pryl. Jag har ingen docka, utan det är endast Blåtands anslutning så öronen används för att para-ihop och välja pryl att para med. Har ingen fjärr heller.

Ja då lär du nog få gilla läget, sätta något över högtalarna för att dämpa eller skaffa en annan pryl. Jag var inne lite på Amazon o tittade och av rescensionerna att dömma så var många missnöjda med just det att volymen inte går att kontrollera

Ursprungligen av Mymac4ever:

Ja då lär du nog få gilla läget, sätta något över högtalarna för att dämpa eller skaffa en annan pryl. Jag var inne lite på Amazon o tittade och av rescensionerna att dömma så var många missnöjda med just det att volymen inte går att kontrollera

Jo jag såg det också i efterhand. Läste tyvärr bara recensionerna för varianten med docka innan och trodde det skulle funka ungefär lika.

Men men, snart delar man inte kontor längre så då kan man ju stänga dörren om kollegorna tycker man poppar på för högt...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-03-27 14:18
Ursprungligen av Styrman_jansson:

Finns det någon bra 3:e parts-app som kan sänka mer eller är det bara att gilla läget?

Hittade och testade en gratisapp som gör det du vill. 7 kr för att slippa reklamen.
Volume Master+FREE från KILNAM JANG
Lite bökig för varje gång man aktiverar appen tar den över ljudet och vill helst spela från en playlist man kan göra innifrån appen. Men om man då istället trycker på play från kontrollcenter så börjar man spela från till exempel musik-appen, SR-appen eller vilken ljudapp man nu senast hade aktiv. Och så länge Volume Master sedan ligger som aktiv app kan man finjustera ljudet till mycket svagare än minsta pluppen via iOS egen inställning.

När jag sökte App Store-länken hittade jag två appar till med samma namn och funktion! Kanske de har bättre gränssnitt?
Volume Master från BahnTech
Volume Master från Component Studios

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-03-27 14:23

Förresten, det verkar ju som att man lika gärna kan justera ljudet direkt med slidern i Kontrollcenter, inte lika noggrant som appen men tillräckligt för att till exempel få till ungefär hälften mellan 0 och 1 plupp.
(iPhone 5s, iOS 7.1)

1
Bevaka tråden