Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Disney i Safari?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan man få bort disney-appen/ikonen från Safari i Iphonen?

  • Medlem
  • 2014-03-24 09:11

Bokmärke?

Ursprungligen av JennyLz:

Kan man få bort disney-appen/ikonen från Safari i Iphonen?

Jag har ingen Disney-ikon i mitt Safari, så det är nog ett bokmärke du råkat lägga till. Prova att öppna en ny flik (så att du får upp rutnätet med ikoner), tryck på Bokmärkes-knappen (till vänster om knappen som visar alla dina flikar), tryck på Favoriter, sedan Ändra, och ta bort önskat bokmärke.

Hej, Tack för svar. Jag lyckades hitta på nätet hur jag skulle få bort det. Nej, inget jag lagt till, levererades med Apple, Yahoo och Disney-ikoner, vet flera som fick det så. Men som sagt, problemet löst. /Jenny

Ursprungligen av JennyLz:

...Jag lyckades hitta på nätet hur jag skulle få bort det...

En länk vore trevligt, så kan andra dra nytta av den här tråden i framtiden.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-03-25 08:30
Ursprungligen av JennyLz:

Hej, Tack för svar. Jag lyckades hitta på nätet hur jag skulle få bort det. Nej, inget jag lagt till, levererades med Apple, Yahoo och Disney-ikoner, vet flera som fick det så. Men som sagt, problemet löst. /Jenny

Levererades med? Menar du när de köpte enheterna nya?

Tror inte på att iPhone levereras med något ovidkommande tjafs. Vilket är en av de stora anledningarna till att jag gillar Apple. Om jag skulle packa upp en Apple-produkt som är besudlad med något sådan så lägger jag in om skilsmässa med Apple och sätter yxan i samtliga Apple-produkter.

Efter uppdateringen (iphone 5).

  • Medlem
  • Neverland
  • 2014-03-25 08:51
Ursprungligen av pmarriott:

Tror inte på att iPhone levereras med något ovidkommande tjafs. Vilket är en av de stora anledningarna till att jag gillar Apple. Om jag skulle packa upp en Apple-produkt som är besudlad med något sådan så lägger jag in om skilsmässa med Apple och sätter yxan i samtliga Apple-produkter.

"Ovidkommande tjafs" kan ju betyda olika för oss alla. Själv skulle jag inte må illa om jag blev av med Aktier och Game Center. Jag misstänker dessutom med att kommande iOS troligen är besudlad med tränings-/fittnes-appar jag aldrig kommer använda eller kunna radera.

Dock inget stort problem för mig.

Hur som helst var ikonerna inlagda på förhand i den version som kom med den stora uppdateringen. Och under mitt googlande hittade jag andra som råkat ut för samma sak: Apple, Yahoo och Disney. Men de går att ta bort har jag nu lärt mig.

Ursprungligen av filuren:

"Ovidkommande tjafs" kan ju betyda olika för oss alla. Själv skulle jag inte må illa om jag blev av med Aktier och Game Center. Jag misstänker dessutom med att kommande iOS troligen är besudlad med tränings-/fittnes-appar jag aldrig kommer använda eller kunna radera.

Dock inget stort problem för mig.

Aktier är en guldgruva. Game Center ryktas ju försvinna i kommande version av iOS.
Jag såg på frugans Xperia som hon nyligen fick via jobbet. Vilken sanslös mängd dynga den kom förinstallerad med.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-03-25 09:05
Ursprungligen av JennyLz:

Hur som helst var ikonerna inlagda på förhand i den version som kom med den stora uppdateringen. Och under mitt googlande hittade jag andra som råkat ut för samma sak: Apple, Yahoo och Disney. Men de går att ta bort har jag nu lärt mig.

Länk hur man tar bort tack

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-03-25 09:10

Jag skulle vilja se en skärmdump, fattar inte riktigt hur det ser ut. Är kompassikonen utbytt mot något annat?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-03-25 10:11

Men hörrni, killar... Är ni inte lite extra fyrkantiga idag? Det som TS pratar om är ju de ikoner som kommer upp när man klickar på adressraden. Kallas väl för favoriter vill jag minnas.

Senast redigerat 2014-03-25 10:31
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-03-25 10:19
Ursprungligen av frazze:

Men hörrni, killar... Är ni inte lite extra fyrkantiga idag? Det som TS pratar om är ju de ikoner som kommer upp när man klickar på adressraden. Kallas väl för favoriter vill jag minnas.

Det var inte alls uppenbart. Det tog en stund för mig att hitta Disney-bokmärket trots ditt förtydligande.

När man söker hjälp i ett forum är det viktigt att ge en tydlig problembeskrivning så att vi andra slipper leka gissningslekar. Är man vag och otydlig så får man räkna med lite dryga och irriterade svar.

Tråd rensad så då kan vi stänga här, svaret finns i inlägg #15.

1
Bevaka tråden