Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Itunes Match - 133GB musik vs iPhone

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-03-24 09:05

Jag har ett musikbibliotek på 133GB. Sedan har jag några spellistor som ger 10GB musik som jag synkar till min iPhone.

Nu har jag blivit lite lockad av iTunes Match. Det vore ju trevligt att kunna spela vad man ville när som helst (som man har bredbands-access).

Men en sak bekymrar mig; är det inte så att iOS laddar ner musik allt eftersom man spelar? Så om jag lyssnar runt lite fritt bland min musik så kommer jag ganska snart att fylla min iPhone?

Och måste jag då manuellt börja rensa? Jaga runt för att hitta låtar den laddat ner själv och rensa... Eller sköter den detta själv? T.ex. om jag skulle vilja filma lite video, kommer den då att rensa upp gradvis när den behöver utrymme?

Jag har förstår att man kan tömma iPhone helt på musik, men jag vill ju alltid ha mina spellistor (10GB) tillgängligt så om jag tömmer den för att sedan synka spellistorna tar det ju lite tid...

Kommer iTunes Match att fungera bra för mig eller kommer den att göra mig tokig? Har ni några erfarenheter?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-03-24 09:40
Ursprungligen av pesc:

Men en sak bekymrar mig; är det inte så att iOS laddar ner musik allt eftersom man spelar? Så om jag lyssnar runt lite fritt bland min musik så kommer jag ganska snart att fylla min iPhone?

Ja din telefon kommer att fyllas med musik men konstigt nog inte i så mycket som man kan tro.
Har reagerat över att efter flera veckors lyssnande är det bara 1.7GB som upptas av musik.
Hur det är möjligt kan jag inte svara på.

Ursprungligen av pesc:

Och måste jag då manuellt börja rensa? Jaga runt för att hitta låtar den laddat ner själv och rensa... Eller sköter den detta själv? T.ex. om jag skulle vilja filma lite video, kommer den då att rensa upp gradvis när den behöver utrymme?

Det går bara att rensa allt eller inget och är telefonen full så är den full.
Den rensar inte av sig själv.

Ursprungligen av pesc:

Jag har förstår att man kan tömma iPhone helt på musik, men jag vill ju alltid ha mina spellistor (10GB) tillgängligt så om jag tömmer den för att sedan synka spellistorna tar det ju lite tid...

Kommer iTunes Match att fungera bra för mig eller kommer den att göra mig tokig? Har ni några erfarenheter?

För att klargöra en sak så går det inte att både synka manuellt och ha iTunes Match igång.
Utan har du iTunes Match så kan du bara ladda ner låtar/spellistor inte synka dom med iTunes.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-03-24 09:45
Ursprungligen av lappen71:

...Utan har du iTunes Match så kan du bara ladda ner låtar/spellistor inte synka dom med iTunes.

Kan jag ladda ner en hel spellista i en manöver?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-03-24 09:49
Ursprungligen av pesc:

Kan jag ladda ner en hel spellista i en manöver?

Japp det går alldeles utmärkt.

1
Bevaka tråden