Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kombinera surf på både ipad och iphone

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, önskar få svar på följande (frågar för min mammas räkning) Min mamma har fått ta över min iPhone 4S (inget abonnemang ännu). Nu ska hon köpa en iPad också. Mina föräldrar bor på landet där 4G ännu fungerar väldigt dåligt, 3G fungerar ganska bra med framför allt tre:s abonnemang. De har ingen wifi (bredband eller liknande) så det kan man inte använda. Min mamma ska ha telefonen att framförallt ringa på och iPaden att surfa på (så ingen stor användning för närvarande även om vi får räkna att den blir något större med bra utrustning (mkt bättre än innan)). Helst av allt vill hon ju bara ha ETT abonnemang men kunna använda båda utan för mycket krångel. Behövs heller inga värstingabonnemang då hon inte är någon användare som surfar jättemycket.
1. Är det iPad air som gäller eller räcker det med en annan äldre modell?
2. Hur "kopplar" man lämpligast ihop dessa två enheter (hört om både extra-sim och tvillingkort?)?
3. Vilket abonnemang (inom tre förmodligen eftersom det verkar vara det som fungerar bäst, har testat flera andra) kan vara lämpligt.
4. Annat att tänka på?

Tack för alla bra upplysningar!

2. Köp ett abonnemang till telefonen. Slå på internetdelning i telefonen, så kan man surfa även på iPaden, via telefonen.

Tvillingkort är något som vissa operatörer erbjuder, kolla med din operatör.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2014-03-22 07:29
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

2. Köp ett abonnemang till telefonen. Slå på internetdelning i telefonen, så kan man surfa även på iPaden, via telefonen.

Finns en nackdel med det, delar man via wifi och lägger ifrån sig ipaden så stänger telefonen av delningen efter en kort stund och man måste starta den igen när man tar upp ipaden.

Använder man blåtand slipper man det problemet men då är hastigheten begränsad till ca 1,5Mbit.

1
Bevaka tråden