Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur få över kontakter till ny telefon..?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-03-16 18:41

Försöker lista ut hur jag ska få över mina kontakter från min gamla iPhone 5 ill den nya 5S. Sedan jag skaffade min första iPhone har jag använt samma telefon i iTunes och då har jag bara lagt in den senaste säkerhetskopian i den nya telefonen. Men nu har jag kommit fram till att jag vill starta från början med den nya telefonen. De appar jag vill ha är ju enkelt att få in i telefonen. Men hur gör jag med kontakter?

iCloud/Google Contacts/Outlook.com.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-03-16 18:48
Ursprungligen av keptang:

iCloud/Google Contacts/Outlook.com.

Nu tror jag att jag börjar inse att mina kontakter ligger i Outlook. Jag byter jobb vid midnatt så de slänger inte ut mig från mitt konto förrän i morgon. Om jag loggar in på mitt Outlookkonto så antar jag att jontakterna dyker upp. Hur sparar jag dem på min telefon?

Ursprungligen av xms67:

Nu tror jag att jag börjar inse att mina kontakter ligger i Outlook. Jag byter jobb vid midnatt så de slänger inte ut mig från mitt konto förrän i morgon. Om jag loggar in på mitt Outlookkonto så antar jag att jontakterna dyker upp. Hur sparar jag dem på min telefon?

Exportera kontakterna. Importera till ett annat konto på iCloud/Google/outlook.com, synka tillbaka.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-03-16 18:55
Ursprungligen av keptang:

Exportera kontakterna. Importera till ett annat konto på iCloud/Google/outlook.com, synka tillbaka.

Hur exporterar jag?

Du skriver att du kör Outlook, vilken version?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-03-16 19:03

Det vet jag inte. Jag tror vi har den senaste på jobbet. Vi har inte Windows ( ännu. Men vi daterade upp OutLook nyss.

Ursprungligen av xms67:

...Vi har inte Windows ( ännu...

Det är bättre att berätta vilken version ni har, än vilken ni inte har.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-03-16 23:06

Fick sitta och via AirDrop föra över en efter en... Men nu är det gjort.

En export och sen import till valfri molntjänt hade löst det nu och för all framtid.
Men en och en kan vara kul det med.

1
Bevaka tråden