Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur vet jag om jag har 4G abonnemang?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-03-14 15:55

Byter jobb och fick ny 5S med nytt Teliaabonnemang. Hur vet jag om 4G ingår? Eller gör det alltid det?

Ursprungligen av xms67:

Byter jobb och fick ny 5S med nytt Teliaabonnemang. Hur vet jag om 4G ingår? Eller gör det alltid det?

Bor du i Huddinge så ska du alltid se 4G ikonen på telefonen. Men lättast är väl att fråga Telia. På mitt Telenor så slog dom på det efter ha ringt kundtjänst. Vips så funkade det.

Det står i statusraden om du kör 4G. Gör det inte det, kolla med Telia.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-03-14 16:40
Ursprungligen av keptang:

Det står i statusraden om du kör 4G. Gör det inte det, kolla med Telia.

Jag tänkte mer när jag är utanför 4g område. Ska kolla när jag åker hem.

Ursprungligen av xms67:

Jag tänkte mer när jag är utanför 4g område. Ska kolla när jag åker hem.

Där ser du det inte.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-03-14 17:48

Från början var alltså min fråga om jag via abonnemanget/simkortet eller något i telefonen kunde se om jag hade ett 4G abonnemang. För trots att jag arbetar innanför trängselskattegränsen var det 3G på min telefon.

På väg hem växlade den till 4G eller LTE som det väl heter..? Men det bästa av allt är att vi bor i en liten radioskugga(hela området) där 3G knappt fungerar. Men LTE fungerar perfekt. Så det var ju ett galet fint lyft. Från GPRS till LTE..:)

  • Medlem
  • International user
  • 2014-03-15 08:41
Ursprungligen av xms67:

Från början var alltså min fråga om jag via abonnemanget/simkortet eller något i telefonen kunde se om jag hade ett 4G abonnemang. För trots att jag arbetar innanför trängselskattegränsen var det 3G på min telefon.

På väg hem växlade den till 4G eller LTE som det väl heter..? Men det bästa av allt är att vi bor i en liten radioskugga(hela området) där 3G knappt fungerar. Men LTE fungerar perfekt. Så det var ju ett galet fint lyft. Från GPRS till LTE..:)

Är det inte lättare att bara ringa Telia... ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-03-15 09:04
Ursprungligen av zappee:

Är det inte lättare att bara ringa Telia... ?

Du tänker så..;)

Nää, faktiskt inte. Det är lite det jag uppskattar med de flesta forum. Man har en ibland enkel fråga eller kanske en komplicerad fråga och så kastar man upp den på ett forum och får då och då svar. Inte sällan utvecklas dessutom svaren till intressanta resonemang och man lär sig mer och mer.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-03-15 17:51
Ursprungligen av xms67:

Du tänker så..;)

Nää, faktiskt inte. Det är lite det jag uppskattar med de flesta forum. Man har en ibland enkel fråga eller kanske en komplicerad fråga och så kastar man upp den på ett forum och får då och då svar. Inte sällan utvecklas dessutom svaren till intressanta resonemang och man lär sig mer och mer.

Men just abonnemangfrågor kan du bara få gissningssvar från forum.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2014-03-15 18:22

Rätta mig om jag har fel, jag har abbonemang med allt tror jag. Men iaf, LTE-nätet lär man väl få använda oavsett abbonemangsform hos Telia, däremot är det hastighetsbegränsat med de billigare abbonemangen? (och såklart även datamängdsbegränsat)?

Fick den uppfattningen när jag nyligen såg över mitt eget abbonemang (och insåg att jag ska hålla fast vid mitt gamla Jobb Max eller vad det heter - finns inte längre...)

Ursprungligen av psike:

Rätta mig om jag har fel, jag har abbonemang med allt tror jag. Men iaf, LTE-nätet lär man väl få använda oavsett abbonemangsform hos Telia, däremot är det hastighetsbegränsat med de billigare abbonemangen? (och såklart även datamängdsbegränsat)?

Fick den uppfattningen när jag nyligen såg över mitt eget abbonemang (och insåg att jag ska hålla fast vid mitt gamla Jobb Max eller vad det heter - finns inte längre...)

Hur ska vi kunna rätta dig om vi inte arbetar för Telia? Man kan givetvis se vad de erbjuder idag, men säljstoppade abonnemangsformer kan man bara gissa sig till om du eller någon annan inte vet namnet på abonnemangsformen.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2014-03-15 19:52

Tills i förrgår hade jag ett Telia-abbonemang som INTE hade 4G.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-03-16 00:35
Ursprungligen av zappee:

Men just abonnemangfrågor kan du bara få gissningssvar från forum.

Nja, min fråga var generell. Kan man på något sett se om ett teliaabonnemang inkluderar 4G om man är utanför 4G-täckning? Det är inte abonnemangsspecifikt. Men spelar ingen roll just nu då jag fick svaret genom att förflytta mig från kontoret.

Ursprungligen av xms67:

Nja, min fråga var generell. Kan man på något sett se om ett teliaabonnemang inkluderar 4G om man är utanför 4G-täckning? Det är inte abonnemangsspecifikt. Men spelar ingen roll just nu då jag fick svaret genom att förflytta mig från kontoret.

Nej. Om man inte loggar in på Telias "Mina sidor" och kollar.

1
Bevaka tråden