Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

GPS igång konstant i iOS7.1?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Rubriken beskriver egentligen frågan. Sedan jag uppdaterade har symbolen för GPS synts hela tiden, trots att alla program är stängda. Jag har provat att starta om telefonen (iPhone 5S) men ingen skillnad. Om det betyder att GPSn verkligen ligger igång så drar det ju fantastiska mängder batteri, så det vore skönt att få lite klarhet här.

  • Medlem
  • 2014-03-14 09:42

Så ska det inte vara. Testat en hard reset? Håll ner ström- + hemknappen.

Ursprungligen av MrSinatra:

Rubriken beskriver egentligen frågan. Sedan jag uppdaterade har symbolen för GPS synts hela tiden, trots att alla program är stängda. Jag har provat att starta om telefonen (iPhone 5S) men ingen skillnad. Om det betyder att GPSn verkligen ligger igång så drar det ju fantastiska mängder batteri, så det vore skönt att få lite klarhet här.

Pilen betyder att någon form av platstjänst är aktiv. Det behöver inte vara GPS:en.
I Inställningar->Integritetsskydd->Platstjänster står vilka tjänster som får använda platstjänsten. En grå pil indikerar att den varit aktiv det senaste dygnet. En lila pil indikerar att den är aktiv just nu.

Detta hände för mig med, var precis som en app hade hängt sig. Löste det genom att inaktivare/aktivera alla appar i Platstjänster.

Ursprungligen av _empty:

Detta hände för mig med, var precis som en app hade hängt sig. Löste det genom att inaktivare/aktivera alla appar i Platstjänster.

Tackar. Det var Dropbox som var boven. Den höll GPS:en igång, trots att appen var stängd. Tills vidare är Dropbox omyndigförklarad av mig.

Ursprungligen av MrSinatra:

Tackar. Det var Dropbox som var boven. Den höll GPS:en igång, trots att ingen av apparna var öppna. Tills vidare är Dropbox omyndigförklarad av mig.

Återigen, platstjänster ≠ GPS. GPS är en typ av platstjänst. Att pilen är igång uppe i statusfältet är inte liktydigt med att GPS'en är aktiv. Det betyder att telefonen på något sätt försöker positionera sig. Detta kan ske via mobilnätet, WiFi, GPS och gud vet vad. Det är inte alls säkert att detta sörplar märkbart med batteri, till exempel.
Däremot är det ett märkligt beteende av Dropbox. Jag hade tagit bort det och installerat igen.

Senast redigerat 2014-03-25 14:09
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-03-25 21:51
Ursprungligen av MrSinatra:

Tackar. Det var Dropbox som var boven. Den höll GPS:en igång, trots att appen var stängd. Tills vidare är Dropbox omyndigförklarad av mig.

Då borde ju DropBox finnas med som app under Platstjänster. Det gör den inte hos mej.

Ursprungligen av kenjon:

Då borde ju DropBox finnas med som app under Platstjänster. Det gör den inte hos mej.

Har du aktiverat Background Uploading i dropbox? Tror det är då den börjar synas i Platstjänster.

1
Bevaka tråden