Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

I-Phone/Skicka bild via e-post meddelande

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag skulle behöva skicka en bild till en e-post mottagare och ser ingen knapp för det på min i-Phone.......

Ursprungligen av calinou:

Jag skulle behöva skicka en bild till en e-post mottagare och ser ingen knapp för det på min i-Phone.......

Leta upp din bild i Bild-appen och tryck längst ner till vänster på fyrkanten med en pil. Då kommer flera alternativ för att dela bilden upp.

Ursprungligen av calinou:

Jag skulle behöva skicka en bild till en e-post mottagare och ser ingen knapp för det på min i-Phone.......

I bilder så väljer du bilden. Nere till vänster har du en ruta med pil upp, denna klickar du på och får då upp möjlighetens att skicka bilden på olika sätt. Tyvärr inte till tex Dropbox som jag skulle vilja

Det här har faktiskt jag funderat på också. Går det alltså inte att välja att bifoga en fil inifrån mailappen?

Ursprungligen av erro67:

Det här har faktiskt jag funderat på också. Går det alltså inte att välja att bifoga en fil inifrån mailappen?

Jo det går den vägen också

Du väljer att skicka ett mail och i fältet där du skriver text, så håller du fingern till det kommer upp en svart ruta. Du pilar dig till höger och så kommer det upp som du ser på bilden nedan

Ursprungligen av erro67:

Det här har faktiskt jag funderat på också. Går det alltså inte att välja att bifoga en fil inifrån mailappen?

Jo det går. Håll nere fingret så du får upp menyn för att klistra in text exempelvis. Den har en pil längst till höger där du kan få se fler alternativ. Bland annat "Infoga bild eller video".

Förut har man väl kunnat klicka på en bild, välja delaknappen och där välja att "öppna i" dropbox och därmed kunnat spara bilden i dropbox? Men det kan jag inte nu. Eller minns jag fel?

Ursprungligen av erro67:

Förut har man väl kunnat klicka på en bild, välja delaknappen och där välja att "öppna i" dropbox och därmed kunnat spara bilden i dropbox? Men det kan jag inte nu. Eller minns jag fel?

Nej det går tyvärr inte. Vill också minnas att det fungerade förr, men som med allt annat så vill väl inte apple att man skall kunna använda bättre appar än deras egna halvfärdiga (läs iCloud)

Men om du går in i Droppbox på din iPhone så kan du där välja att alla bilder du tar med iphone laddas upp till droppbox. Det är allt eller inget som gäller. Funderar faktiskt själv på att välja det, istället för iclouds bildström som är helt värdelös, när det gäller att snabbt fånga upp bilder på olika devices för att som tex nu, när jag lade upp ett par bilder i denna tråden, var jag tvungen att använda iphoto och experters för att överföra de screenshots till dator, som jag tog med min iphone.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-03-13 12:49
Ursprungligen av erro67:

Förut har man väl kunnat klicka på en bild, välja delaknappen och där välja att "öppna i" dropbox och därmed kunnat spara bilden i dropbox? Men det kan jag inte nu. Eller minns jag fel?

Jo det går, men man gör det innifrån Dropbox-appen. Ställ dig i den dropbox-mapp dit du vill ladda upp och använd +Uppload från menyn som finns uppe till höger, tre prickar •••

https://www.dropbox.com/help/84/en

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Leta upp din bild i Bild-appen och tryck längst ner till vänster på fyrkanten med en pil. Då kommer flera alternativ för att dela bilden upp.

Ursprungligen av MalcomX:

I bilder så väljer du bilden. Nere till vänster har du en ruta med pil upp, denna klickar du på och får då upp möjlighetens att skicka bilden på olika sätt. Tyvärr inte till tex Dropbox som jag skulle vilja

Ursprungligen av MalcomX:

Jo det går den vägen också

Du väljer att skicka ett mail och i fältet där du skriver text, så håller du fingern till det kommer upp en svart ruta. Du pilar dig till höger och så kommer det upp som du ser på bilden nedan

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Jo det går. Håll nere fingret så du får upp menyn för att klistra in text exempelvis. Den har en pil längst till höger där du kan få se fler alternativ. Bland annat "Infoga bild eller video".

Tack, så bra förklarat med bilder och detaljer,! Det kan vara bra att komma ihåg till nästa gång! Jag lyckades via gmail innan jag fick svar.

Ursprungligen av IngoX:

Jo det går, men man gör det innifrån Dropbox-appen. Ställ dig i den dropbox-mapp dit du vill ladda upp och använd +Uppload från menyn som finns uppe till höger, tre prickar •••

https://www.dropbox.com/help/84/en

min droppbox fungerar inte just nu pga ominstallation på g.....

Ursprungligen av IngoX:

Jo det går, men man gör det innifrån Dropbox-appen. Ställ dig i den dropbox-mapp dit du vill ladda upp och använd +Uppload från menyn som finns uppe till höger, tre prickar •••

https://www.dropbox.com/help/84/en

Tack !
Den funktionen hade jag ännu inte hittat
Den är bra även om den är onödigt omständlig, då denna funktion borde finnas i kamerarullen
Men tack till Dropbox som gör iphone och mac bättre än vad de är med applesoftware

1
Bevaka tråden