Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bilder utan ordning eller tema

Tråden skapades och har fått 640 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-09-28 19:42
Ursprungligen av Engalunda:

Höst, kallt och helt underbart! Ånga på varenda insjö på morgonkvisten!

http://cl.ly/image/1y2A1l1A100U/kossamu%20kop...

Kombinationen av trädsiluetten, ljuset och dimman gör det hela till en mycket mysig bild. Trodde först att jag såg en älg vid första anblicken.

Ursprungligen av joakimo:

Kombinationen av trädsiluetten, ljuset och dimman gör det hela till en mycket mysig bild. Trodde först att jag såg en älg vid första anblicken.

Tack!

Du är dock inte den enda som trodde det var en älg.. Nästa gång kanske!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-28 21:34

Synd att man inte hade rätt kamera med sig när vi var ute och körde längs landsvägarna uppe kring Överkalix sist vi var där. Såg nog älg vid en 10-15 tillfällen

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-10-02 15:08

Sprang på denna tama dvärgkaninen i parken häromdagen. För jävligt att det finns människor som släpper ut sitt husdjur mot en säker död på det sättet...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-14 23:55

Meanwhile in Middle Earth...

Bild utan ordning men kul är den...

Bakgrund: tänkte det kunde vara bra att använda Macupdate desktop för att kolla kompatibiliteten mellan mina program o Mavericks. Det visar sig att det var ett tag sedan jag nyttjade det Ops!

...fast något måste vara fel för hade det varit så länge sedan jag besökte profilen så hade jag hrm varit 1 år när jag skapade den...

Elsa i ny stad och ny skog!

D3s + 70-200VR2

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-11-16 18:06
Ursprungligen av LaHe:

Bilder utan ordning eller tema tänkte jag skulle finnas också!

För att inte fylla upp servern så länka in bilderna.

Har inte rört min kamera på ett tag men idag fick den följa med mig ut för att utforska mina nya hemtrakter. Flemingsbergskogen stod på dagens schema, mycket vackert område! Tyvärr kom jag iväg lite sent och jag hade glömt att dagarna är korta denna tid på året, så turen blev kort.

The long road home by Joakim Östberg, on Flickr

Flemingsbergsviken by Joakim Östberg, on Flickr

Flemingsbergskogen by Joakim Östberg, on Flickr

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-11-16 18:15

Bild ett påminner mig om Sagan om Ringen, där sällskapet är på väg in i den förtrollade skogen...eller vad den nu kallades

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-11-16 18:26
Ursprungligen av zinned:

Bild ett påminner mig om Sagan om Ringen, där sällskapet är på väg in i den förtrollade skogen...eller vad den nu kallades

Skogen såg ut att vara förtrollad på sina ställen där inne, så helt fel har du inte.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-11-17 01:17

@engalunda: blir så imponerad på dina alster.

Här är tre, stilla modeller från Naturhistoriska i Stockholm. Tagna med RX100II.

Hej igen!
Nu tycker jag det var dags att lägga upp en bild igen. Här kommer min "Trollbäck"
(D3s + 24-70/2,8)
..(tack reboot81, det blir jag glad av)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-12-18 16:19
Ursprungligen av Engalunda:

Hej igen!
Nu tycker jag det var dags att lägga upp en bild igen. Här kommer min "Trollbäck"
(D3s + 24-70/2,8)
..(tack reboot81, det blir jag glad av)

http://cl.ly/image/0X1Y380v1h0a/bäcken2%20kopia.jpg

Bra jobbat!

Hur hur länge sedan och hur dags tog du bilden? Nyfiken med tanke på exif-infon på f/13 och 25s. Måste varit ganska sent eller du använder gråfilter?

Ursprungligen av zinned:

Bra jobbat!

Hur hur länge sedan och hur dags tog du bilden? Nyfiken med tanke på exif-infon

på f/13 och 25s. Måste varit ganska sent eller du använder gråfilter?

Bilden är tagen mitt på dagen faktiskt, riktigt grått och trist ute..
Inga ND-filter har använts. Däremot är bilden skapad genom 3 stycken exponeringar på lite olika slutartider!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-12-18 20:43
Ursprungligen av Engalunda:

Bilden är tagen mitt på dagen faktiskt, riktigt grått och trist ute..
Inga ND-filter har använts. Däremot är bilden skapad genom 3 stycken exponeringar på lite olika slutartider!

Ja, jag hade också en misstänkte om HDR-bild...plus en del mättnad i LR/PS

Själv har jag börjat snöa in lite i blixtens värld...porträttfoto med blixtar, paraplyer, softboxar, tranceivers o allt det där. Ljussättning, helt enkelt. Dock allt annat än enkelt, en hel vetenskap i sig.

Ursprungligen av zinned:

Ja, jag hade också en misstänkte om HDR-bild...plus en del mättnad i LR/PS

..plus lite annat!
Vad kul! Jag försöker hålla mig på en och samma bana men det är svårt, finns mycket inom fotografi som är intressant! Väntar spänt på bilder då!

Det här är nog min favoritbild från dagens Mello-repetitioner.

Våren kom...

Vårdopp?
Tog det första badet för i år i helgen..

4-5 grader..

Ursprungligen av Engalunda:

Vårdopp?
Tog det första badet för i år i helgen..

4-5 grader..

Garanterat förfriskande!

För friskt...

Verkligen! Det var till och med varmt när vi kom upp!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-03-12 21:18

Vårbild från Malmö

Denna tråd har jag missat. Trevligt å se att det finns fotografer här inne också.

Får fixa något bidrag till denna när jag kommer hem och har tillgång till bilderna.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-03-24 22:07

Våren letar sig in mer och mer för var dag.

Ursprungligen av Erik.dv:

Meanwhile in Middle Earth...

Den är ju helt perfekt! Har en liten hund i ett pittbull-tätt område där det sker attacker med jämna mellanrum. Rena rama Mordor för småhundar.

På nämt tema:

Gandalf kollar sin email.

(från @MakingOfs)

Lite mer vårkänslor...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-03-30 20:49

Ännu mer...

Får en känsla av att mail-appen vill säga mig nåt men jag vet inte vad...kanske att det nu är sex gånger hetare än i h-vetet i min mail-app

Bevaka tråden