Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta till nästa låt med röststyrning på iPhone?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I stället för att byta manuellt när man ska hoppa över en låt så undrar jag om det finns en röststyrning-funktion på detta.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-03-05 12:14
Ursprungligen av calinou:

I stället för att byta manuellt när man ska hoppa över en låt så undrar jag om det finns en röststyrning-funktion på detta.

Om du har Siri aktiverat fungerar "next" eller "skip"
iOS: About Siri
http://www.imore.com/how-play-and-control-mus...

När Siri inte är aktiverat finns den äldre Voice Control. Där kan du ställa in språket till svenska så det fungerar med "nästa" eller "hoppa över" (Inställningar > Allmänt > Internationellt > Röststyrning) Du ser exempel på kommandon du kan ge när du trycker på hemknappen.
iPhone och iPod touch: Tips om Röststyrning

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-03-05 12:14

Enligt min iPhone ska man säga "nästa låt"

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-03-05 12:41

Tips: man kan med fördel stänga av röststyrd uppringning om man använder Voice Control eftersom den gärna tolkar kommandon den inte förstår till ett namn istället och då försöker ringa någon man kanske inte alls vill tala med. Men inställningen är lite gömd:
Inställningar > Allmänt > (TouchID och) Lösenkod > Röststyrd uppringning

Inställningen att förhindra röststyrd uppringning finns på samma ställe för Siri när det är aktiverat och om man tillåter Siri-åtkomst från låst skärm. Siri missförstår inte kommandon lika lätt som Voice Control

Ursprungligen av IngoX:

Om du har Siri aktiverat fungerar "next" eller "skip"
iOS: About Siri
http://www.imore.com/how-play-and-control-mus...

När Siri inte är aktiverat finns den äldre Voice Control. Där kan du ställa in språket till svenska så det fungerar med "nästa" eller "hoppa över" (Inställningar > Allmänt > Internationellt > Röststyrning) Du ser exempel på kommandon du kan ge när du trycker på hemknappen.
iPhone och iPod touch: Tips om Röststyrning

Jag har en iPhone 4S och Siri verkar inte vara aktiverat och finns inte att välja på Inställningar.
Det är inställt på svenska på Internationellt.
Röststyrningen sätts igång när jag trycker på hemknappen. Jag har experimenterat lite och det verkar fungera. Ska man trycka på hemknappen innan man ska ange att spela nästa låt?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-03-06 08:59
Ursprungligen av calinou:

Jag har en iPhone 4S och Siri verkar inte vara aktiverat och finns inte att välja på Inställningar.
Det är inställt på svenska på Internationellt.
Röststyrningen sätts igång när jag trycker på hemknappen. Jag har experimenterat lite och det verkar fungera. Ska man trycka på hemknappen innan man ska ange att spela nästa låt?

Under Inställningar - Allmänt finns inställningen för att aktivera Siri

Ursprungligen av lappen71:

Under Inställningar - Allmänt finns inställningen för att aktivera Siri

Det finns inget s k "siri" under inställningar/allmänt. Kan det vara ett annat namn? eller i en undermeny?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-03-06 10:06
Ursprungligen av calinou:

Det finns inget s k "siri" under inställningar/allmänt. Kan det vara ett annat namn? eller i en undermeny?

Varför skulle Siri heta något annorlunda på din telefon?
Har du senaste iOS på den?
Så här ser det u på min under Inställningar - Allmänt

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-03-06 10:09

Du har inte varit under Inställningar - Allmänt - Begränsningar och stängt av Siri?

Ursprungligen av lappen71:

Varför skulle Siri heta något annorlunda på din telefon?
Har du senaste iOS på den?
Så här ser det u på min under Inställningar - Allmänt

https://dl.dropboxusercontent.com/u/2769391/99mac/Photo%202014-03-06%2010%2001%2056.png

Finns inte på listan på min mobil. Var kontrollerar man vilken är senaste iOs på den?

Ursprungligen av lappen71:

Du har inte varit under Inställningar - Allmänt - Begränsningar och stängt av Siri?

Finns inget "siri" i denna meny.....
Begränsningar är "av"
Inte visste jag att det fanns så mycket att botanisera där också .....Det tar aldrig slut.....

Ursprungligen av calinou:

Finns inget "siri" i denna meny.....
Begränsningar är "av"
Inte visste jag att det fanns så mycket att botanisera där också .....Det tar aldrig slut.....

Dum fråga, men har du en iPhone 4 eller 4S?
Siri finns bara till iPhone 4S eller senare.

Ursprungligen av HåkanE:

Dum fråga, men har du en iPhone 4 eller 4S?
Siri finns bara till iPhone 4S eller senare.

Jag trodde att jag hade 4S men enligt beteckning så står det model 1332 / det verkar motsvara iPhone 4? då förklarar det att det inte finns Siri.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-03-06 13:08

Goddag yxskaft

Ursprungligen av lappen71:

Goddag yxskaft

Ursprungligen av lappen71:

Goddag yxskaft

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-03-06 13:50
Ursprungligen av calinou:

1
Bevaka tråden