Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iCloud Keychain visar ej alla lösenord

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en iPad Air & en iPhone 5s och har använder mig utav iCloud Keychain på båda och lägger jag till inloggningar och så på iPhonen så dyker dom upp på iPaden men lägger jag in dom på iPaden så dyker dom ej upp på iPhonen. Har testat att stänga av keychainen och slagit på det på nytt men det vill ej funka.

Någon som upplevt liknande problem och har en lösning eller förklaring på varför?

Har iPaden internet påslaget? Testat att vänta lite?

Detta är vad Apple rekommenderar!
First make sure that your device is currently on a Wi-Fi or cellular network. If the connection appears strong, try these steps:

Turn off iCloud Keychain on all devices.
Enable iCloud Keychain on the device that has the most up-to-date keychain items.
Enable iCloud Keychain on your other devices. They will be updated with your new iCloud Keychain.

  • Medlem
  • 2014-02-16 23:03

Turn off iCloud Keychain on all devices.
--hur gör jag det?

Ursprungligen av reze:

Turn off iCloud Keychain on all devices.
--hur gör jag det?

På samma sätt som du slår på iCloud keychain, inställningar/iCloud/keychain.

  • Medlem
  • 2014-02-17 08:42

Tack!

Ja jag har testat allt det och ja jag har internet påslaget både mobilt och även wifi, har varit såhär i flera dagar och det visas ju om jag lägger in det på telefonen men inte om jag lägger till det ifrån ipaden.

EDIT:

Nu har det börjat funka, utan att göra någonting så märkte jag att imorse så visas alla lösenord i iPhonen även när jag lägger till nytt i iPaden.

Senast redigerat 2014-02-18 11:09
1
Bevaka tråden