Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

App som babymonitor? (video)

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-02-10 11:14

Ska ut och åka till fjällen med lillan som åker där bak i en bakåtvänd stol. Grejen är att den konvexa spegeln som man traditionellt använder suger, jag ser henne knappt. Känns lite osäkert dessutom när man rattar en bil att vända sig om.
Då slog det mig, kan man inte rigga en mobil som streamar fram till en annan som sitter där fram?
Jag har provat FilmicPro + FilmicRemote, men den är omständig och inte gjort för detta utan för att kunna filma remote.

Finns det någon bättre app? Om det skulle underlätta så kan jag sätta in en gammal trådlös router i bilen, en Dlink DI624+.

Förutsättningar:
Monitormobil är 4S och kameramobil är 3GS. Budget: < än en separat kamera. Ingen lösning som går över internet. Gärna något som går att initiera från monitormobilen, utifall att det hänger sig.

Ursprungligen av reboot81:

Ska ut och åka till fjällen med lillan som åker där bak i en bakåtvänd stol. Grejen är att den konvexa spegeln som man traditionellt använder suger, jag ser henne knappt. Känns lite osäkert dessutom när man rattar en bil att vända sig om.
Då slog det mig, kan man inte rigga en mobil som streamar fram till en annan som sitter där fram?
Jag har provat FilmicPro + FilmicRemote, men den är omständig och inte gjort för detta utan för att kunna filma remote.

Finns det någon bättre app? Om det skulle underlätta så kan jag sätta in en gammal trådlös router i bilen, en Dlink DI624+.

Förutsättningar:
Monitormobil är 4S och kameramobil är 3GS. Budget: < än en separat kamera. Ingen lösning som går över internet. Gärna något som går att initiera från monitormobilen, utifall att det hänger sig.

En tanke slog mig, men vet ej om det funkar:
FaceTime via bonjour, då skulle ingen internet krävas…

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-02-10 12:10

Bra idé men min 3GS är inte jailbreakad.

  • Medlem
  • ?
  • 2014-02-10 13:22

?Nu har jag hittat appen du söker! "Camera for iPad" heter den och ikonen är en röd kameralins. Appen kom 2010 precis i min Apple start till iPad1 som saknade kamera. Appen kräver iOS 4.3 eller senare. Kommunicerar med Wi-Fi och/eller Bluetooth (valbart). Inkoppling sker helt smärtfritt och du svarar bara på frågan vilken av enheterna du vill ha som sändare/mottagare. Jag har precis provat mellan iPad4 och iPhone4s i båda riktningar med såväl Wi-Fi som Bluetooth. Trevlig resa!

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-02-10 16:47

Tack! Camera for iPad fungerar finfint över Blåtand iaf. Smart att man kan välja 'spegelläge' så att bilden spegelvänds.

  • Medlem
  • 2015-11-23 15:08

Finns lite olika men jag kan rekommendera BABY MONITOR BY ANNIE https://itunes.apple.com/se/app/baby-monitor-... fungerar fint och krånglar aldrig. Finns för mac också. Designen är snygg och kvalitén är fantastisk. Laggar inget heller trots att det är högkvalite på både ljud och bild.

1
Bevaka tråden