Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Frågor om garanti och försäkring

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag tänker köpa en iphone 5s och har lite funderingar gällande garanti och försäkringsärenden gällande telefonen.
Om man köper den via t.ex Cdon måste man gå via dom då, eller kan man höra av sig till Apple direkt och få hjälp när det gäller garantin om det skulle behövas?
Om man tecknar tilläggsförsäkring via Cdon (det är Solidförsäkringar som har hand om det) då behöver man väl inte heller gå via Cdon utan höra av sig direkt till Solid om man tex tappat den eller dylikt så den behöver lagas?

Är helt ny när det gäller Iphone, har bara haft androidmobiler förut, så har kollat runt lite vart den är billigast att köpa (32Gb) och det är på cdon, men sett lite blandade recensioner om dom, någon som har någon bra info om dom annars?

Tack på förhand!

Det är CDON som erhåller supporten och vanligtvis när det kommer till försäkringar som man köper till, så är det försäkringsbolaget.

CDON tycker jag är ett seriöst företag, så du kan troligtvis vara lugn att de inte "svindlar dig" eller liknande.

Tänk dock på att din hemförsäkring täcker en hel del (koll upp vad som gäller för din hemförsäkring), du kanske inte har ngt behov av en tilläggsförsäkring.

Tilläggsförsäkringar är i det långa loppet bara en utgift. Du har vettigt skydd via din hemförsäkring.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-02-09 23:13

Du kan alltid använda Apples support även om du köper telefonen någon annanstans.

Ursprungligen av zappee:

Du kan alltid använda Apples support även om du köper telefonen någon annanstans.

Mot en kostnad dock.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-02-09 23:30
Ursprungligen av barbapappa_86:

Mot en kostnad dock.

Garantiärende är alltid gratis.

Det ingår 90-dagars telefonsupport när du köper en Appleprodukt, önskar man längre tid så är det produkten AppleCare som gäller.

Ursprungligen av Gamemaster:

Det ingår 90-dagars telefonsupport när du köper en Appleprodukt, önskar man längre tid så är det produkten AppleCare som gäller.

Det är väl endast en sanning om produkten är köpt av Apple själva?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-02-21 14:48
Ursprungligen av barbapappa_86:

Det är väl endast en sanning om produkten är köpt av Apple själva?

Nej jag kan köpa var jag vill och sen köpa AppleCare av Apple.
Skulle jag sälja min Apple pryl kan jag t.o.m föra över AppleCare avtalet till köparen.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Det är väl endast en sanning om produkten är köpt av Apple själva?

Nej.

Om den aktuella produkten har 90 dagars gratis telefonsupport - vilket de flesta Appleprodukter har - så gäller det oavsett var du har köpt den.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Nej.

Om den aktuella produkten har 90 dagars gratis telefonsupport - vilket de flesta Appleprodukter har - så gäller det oavsett var du har köpt den.

Sidär, bra att veta

1
Bevaka tråden