Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone 5 går inte att starta upp

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hedemora
  • 2014-01-20 12:12

Jag stoppade i min i5 i laddaren då kom låsskärmen upp som vanligt, men jag noterade att det var ingen blixt på batteriet. Jag tog ur telefon och tryckte på alla knappar. Inget hände. Jag tryckte då på sov-knappen och hemknappen för omstart, då slocknade skärmen och äpplet kommer fram, sen stängs den av. Stoppar jag i laddaren så "loopas" äpplet. Svart bakgrund vitt äpple som övergår mot grönt, tills allt blir svart. Sen startas hela proceduren om. Det blir lika om jag pluggar in telefonen i macbook:en också. Håller jag in hemknappen när jag ansluter till datorn så känns inte telefonen av.

Någon som varit med om liknande som vet hur man åtgärdar?

Telefonen är inte jailbreakad.

Jag har gått igen massor av "fix" på Youtube men inget har löst situationen.
Har varit i kontakt med Apple och de reparerar endast hårdvarufel, inte mjukvara.

Senast redigerat 2014-01-20 12:32
Ursprungligen av Outoman:

...Jag har gått igen massor av "fix" på Youtube men inget har löst situationen...

Det vore bra om du berättar vad du har provat, så slipper du få samma tips igen.

Prova gärna att gå igenom den här guiden:
http://www.99mac.se/forum/t/301416-felsoka-ip...

Senast redigerat 2014-01-20 12:42
  • Medlem
  • Hedemora
  • 2014-01-20 12:28

Jag har hållt ner sleep och home knappen länge för att starta om. Funkar inte
Jag har tryckt ner sleep knappen ihop med volume up för att sen släppa sleep knappen när äpplet visas. Funkar inte
Jag har provat ovan med laddaren i. Och ansluten till datorn. Jag har provat med inget anslutit till telefonen.
Jo jag har gått igenom den guiden. Guiden ger jag tummen upp för, synd bara att den inte funka för mig.

Du kan inte på något sätt få kontakt med iTunes? DFU mode? Låter som en återställning är det enda rätta här alternativt att ladda ur batteriet helt för att sen på nytt ladda fullt!

  • Medlem
  • Hedemora
  • 2014-02-06 12:41

Så här blev det. Efter samtal med Apple så bestämde jag att de fick titta på min iphone. Eftersom min garanti hade gått ut så kostade det pengar. Ett maxbelopp på ca 2400kr drogs från kontot sen skulle jag få tillbaka mellanskillnaden sa dom. Men jag fick en ny telefon och de behöll alla pengar. Synd bara att man inte fick reda på vad det var för fel. Detta är nu min fjärde iphone 5 som Apple har bytt ut. Jag måste ha fått måndagsexemplar hela tiden.

1
Bevaka tråden