Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS6 till iOS7 på iPhone 4s, ska jag uppgradera?

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2014-01-26 23:54

Har en iPhone 4S med iOS6 någonting och funderar på att uppgradera till iOS7 senaste version, men har blivit avrådd med argument som att 4S blir långsam och strular rent allmänt och jag ska inte ha något att vinna på en uppgradering.

Vad säger alla Ni därute som har uppgraderat? Vad har ni för erfarenheter? Kan ni dela med er?

Senast redigerat 2014-01-27 00:12

Vad är du ute efter i iOS 7? Varför vill du uppdatera (förutom att ha senaste versionen) ?

Jag uppdaterade min 4S till iOS 7 direkt när det kom och har inte märkt av några prestandaförsämringar eller "rent allmänt strul", vad det nu betyder.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-01-27 08:13

Jag har heller inga problem med det.

Frugan tycker hennes 4S har blivit slöare med IOS7, men det kan vara så att hon tycker det är dags för en ny telefon också !

Ursprungligen av ricnil:

Har en iPhone 4S med iOS6 någonting och funderar på att uppgradera till iOS7 senaste version, men har blivit avrådd med argument som att 4S blir långsam och strular rent allmänt och jag ska inte ha något att vinna på en uppgradering.

Vad säger alla Ni därute som har uppgraderat? Vad har ni för erfarenheter? Kan ni dela med er?

Jag har inte kört den på en 4S så jag vet inte hur den går på den. Min uppfattning är att den är något långsammare än vad jag skulle önska på en 4:a (frugans) men tror att den borde gå bra på en 4S.

Däremot så kan jag ha en fundering på att om du har väntat så här länge så kan du invänta 7.1 som borde komma inom någon månad (men det är en totalt okvalificerad gissning från min sida)

  • Medlem
  • International user
  • 2014-01-27 12:43
Ursprungligen av ricnil:

Har en iPhone 4S med iOS6 någonting och funderar på att uppgradera till iOS7 senaste version, men har blivit avrådd med argument som att 4S blir långsam och strular rent allmänt och jag ska inte ha något att vinna på en uppgradering.

Vad säger alla Ni därute som har uppgraderat? Vad har ni för erfarenheter? Kan ni dela med er?

Om ni gillar iOS7 så är det bara att köra in. Kör iOS7 på 4S och inga stora problem, annat än eländet de ställde till med från design synvinkel. Enda bakgrunden som funkar med iOS7 är en vit bakgrund. Annars blir man sjuk i ögonen. Stäng även av alla andra dumheter som parallax effekten etc.

Kanske är det för att jag har dessa avstängda som jag inte har några problem. Har hört om att det finns problem med nya rutiner för att rita upp skärmen, men har inte stött på dessa. Kanske just för att jag stängt av så mycket jag kunnat av de nya effekterna.

Ursprungligen av juanito:

Om ni gillar iOS7 så är det bara att köra in. Kör iOS7 på 4S och inga stora problem, annat än eländet de ställde till med från design synvinkel. Enda bakgrunden som funkar med iOS7 är en vit bakgrund. Annars blir man sjuk i ögonen. Stäng även av alla andra dumheter som parallax effekten etc.

Kanske är det för att jag har dessa avstängda som jag inte har några problem. Har hört om att det finns problem med nya rutiner för att rita upp skärmen, men har inte stött på dessa. Kanske just för att jag stängt av så mycket jag kunnat av de nya effekterna.

Detta är din åsikt. Min personliga åsikt är att iOS 7 är den hittills bästa utgåvan av iOS. Bara att tanka in. Jag tycker parallax är vackert, och det stör mig inte det minsta. Att du inte tycker om det gör det inte till en dumhet.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2014-01-27 14:27

Jag har kört iOS7 länge nu, utan problem.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2014-01-27 15:50
Ursprungligen av andas:

Jag har kört iOS7 länge nu, utan problem.

Kör du på en 4S ???

Har hört att det är "blaskiga" färger och svårt att ställa in klockslag mm. Inga tydliga avgränsningar?

Ursprungligen av ricnil:

Har hört att det är "blaskiga" färger och svårt att ställa in klockslag mm. Inga tydliga avgränsningar?

Nej, det tycker jag inte stämmer.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-01-27 16:45
Ursprungligen av pmarriott:

Detta är din åsikt. Min personliga åsikt är att iOS 7 är den hittills bästa utgåvan av iOS. Bara att tanka in. Jag tycker parallax är vackert, och det stör mig inte det minsta. Att du inte tycker om det gör det inte till en dumhet.

Må så vara, men jag tycker inte om dumheter så enkelt är det.

Det tillför inget av värde, det är bara ett sätt att försöka vara coola, som Android. Men Android är ju inte vettigt heller.

Körde iOS 7 på 4S ett par månader innan jag bytte till 5S. Fungerade utan problem. Var lagg några enstaka gånger på låsskärmen. Mina tryck och drag registrerades inte. Utöver det är det inget jag har känt fungerat dåligt. Störs mer av hur hela 5S kan krascha ibland...
Bara att hämta iOS 7 alltså!

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2014-01-27 17:01
Ursprungligen av ricnil:

Har hört att det är "blaskiga" färger och svårt att ställa in klockslag mm. Inga tydliga avgränsningar?

Ja, det tycker jag stämmer.

Här är några exempel på hur ikoner mm ser ut på min 4s. Den levererades, Tradera-köp, med iOS7 förinstallerat. Jag tycker det funkar bra även om det är väldigt mycket vitt på vissa stället, alarminställningar tex.

  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2014-01-27 18:36
Ursprungligen av Mymac4ever:

Här är några exempel på hur ikoner mm ser ut på min 4s. Den levererades, Tradera-köp, med iOS7 förinstallerat. Jag tycker det funkar bra även om det är väldigt mycket vitt på vissa stället, alarminställningar tex.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/7552744/99/Bild1.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/7552744/99/Bild2.jpg

Psssst. Du har mail.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2014-01-27 19:42

Gillar iOS7 på min 4S = inga problem

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-01-28 05:22

Kört 7 på min 4s sen det släpptes och har inte haft några som helst problem, varken ios7 prestanda mässigt eller med appar. Gillar utseendet och tycker att 6 ser tråkigt ut nu.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-01-28 05:26
Ursprungligen av Mymac4ever:

Här är några exempel på hur ikoner mm ser ut på min 4s. Den levererades, Tradera-köp, med iOS7 förinstallerat. Jag tycker det funkar bra även om det är väldigt mycket vitt på vissa stället, alarminställningar tex.

Det är klart, att har man en ljus bakgrund så blir det just och kanske svårt med kontraser.

Har reagerat tidigare på det, att flera av de som beklagat sig över att gränssnittet är kontrastlöst även har en väldigt ljus och kontrastlös bakgrund.

Ursprungligen av MatsOlov:

Det är klart, att har man en ljus bakgrund så blir det just och kanske svårt med kontraser.

Har reagerat tidigare på det, att flera av de som beklagat sig över att gränssnittet är kontrastlöst även har en väldigt ljus och kontrastlös bakgrund.

Jag har ökat kontrasten för att få större skillnader mellan ljust o mörkt i ikonvyn men problemet är inte där utan sådana ställen som tex larminställningar där man möts av en klart i princip lysande vit bakgrund - ingen höjdare att titta på när man har migrän.

1
Bevaka tråden