Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Från kamera direkt till moln via iPad?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ja, jag tror jag fick till hela frågan i rubriken. Jag skulle alltså vilja använda en iPad för att importera bilder från en kamera direkt till exempelvis box.net alt. Dropbox utan att först "mellanlagra" bilden i paddans Bilder-app. Är det möjligt?

Ursprungligen av Fitinghoff:

Ja, jag tror jag fick till hela frågan i rubriken. Jag skulle alltså vilja använda en iPad för att importera bilder från en kamera direkt till exempelvis box.net alt. Dropbox utan att först "mellanlagra" bilden i paddans Bilder-app. Är det möjligt?

Det beror på vad du menar med importera bilderna? Det går om du nöjer dig med att se dem i Dropbox appen men om du vill se dem i Bilderappen så går det inte.

Ursprungligen av BlackSmp:

Det beror på vad du menar med importera bilderna? Det går om du nöjer dig med att se dem i Dropbox appen men om du vill se dem i Bilderappen så går det inte.

Precis så. Jag behöver alltså inte se bilden i iPaden, utan bara tömma kameran till en molnlösning. Helst Box, eftersom den är billigast, men annars Dropbox. Eller finns det andra vettiga alternativ i detta fallet? De bilder jag sedan vill redigera importerar jag till iPaden.

Ursprungligen av Fitinghoff:

Precis så. Jag behöver alltså inte se bilden i iPaden, utan bara tömma kameran till en molnlösning. Helst Box, eftersom den är billigast, men annars Dropbox. Eller finns det andra vettiga alternativ i detta fallet? De bilder jag sedan vill redigera importerar jag till iPaden.

Då fungerar det med bägge två men Dropbox är bättre (dvs: bättre miniatyrer).

Jag tycker att du ska prova Dropbox först, du får två GB gratis och det brukar finnas sätt att utöka gratislagringen. Jag är uppe i ca 9 GB utan att betala.

Ursprungligen av BlackSmp:

Då fungerar det med bägge två men Dropbox är bättre (dvs: bättre miniatyrer).

Jag tycker att du ska prova Dropbox först, du får två GB gratis och det brukar finnas sätt att utöka gratislagringen. Jag är uppe i ca 9 GB utan att betala.

Det låter ju lysande, men jag har inte fått det att fungera, så något missar jag... :S Hur gör jag? Extra-app eller inställning? Jag har bara lyckats få till en "backup" av Bilder-appens bilder.

Anledningen till att jag föredrar Box är att jag har 50 Gb gratis och på Dropbox 6,5. Annars tycker jag som du.

Jag börjar inse att jag svamlade... Inser att jag givetvis har tittat på bilder som jag laddat upp via telefonen...

När jag försökte ladda upp en bild via datorn så blev det lite knepigare och det enda som jag fick att fungera var följande:

kopiera bilden till Camera Uploads
I Ipadappen för Dropbox så går jag till samma mapp. Då kan jag se bilden men jag ser den inte om jag går till "photos".

Så det går fast det blir ungefär som för Box.

Sorry för det

Tack för att du tog dig en funderare. Jag lutar åt att det inte går att lösa, mer än att manuellt radera bilderna från Bilder-appen efter import. Kör CameraSync nu, som kopierar bilderna till Box, sedan kan jag alltså radera dem om jag vill.

Ursprungligen av Fitinghoff:

Tack för att du tog dig en funderare. Jag lutar åt att det inte går att lösa, mer än att manuellt radera bilderna från Bilder-appen efter import. Kör CameraSync nu, som kopierar bilderna till Box, sedan kan jag alltså radera dem om jag vill.

Får du camerasync att fungera? Det fungerar inte för mig eftersom den aldrig laddar upp i bakgrunden

Nej, den lägger av efter en stund, men det går att ta i omgångar alternativt ha den öppen då.

1
Bevaka tråden