Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99s motorsport-tråd MED resultat

Tråden skapades och har fått 648 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2013-11-30 13:22
Ursprungligen av Vassius:

(eftersom både jag och frugan är intresserade)

En fru som är intresserad av F1? Du är en lycklig man!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-11-30 13:52
Ursprungligen av Dalle:

En fru som är intresserad av F1? Du är en lycklig man!

Indeed!

Ursprungligen av Vassius:

Indeed!

Härligt att det finns flera av oss som är så lyckligt lottade!

Kul med ytterligare ett natt-race nästa år, Singapore och Bahrain. Det ser jag fram emot.

  • Medlem
  • 2013-12-31 01:06

Hoppas nu verkligen att Schumi kryar på sig! Lite ödets ironi att killen har tävlat med bilsport i hela sitt liv. Men det är först när han lagt av och spänt på sig skidorna som en allvarlig olycka är framme. (Visst, han har kraschat duktigt med bil tidigare, men inte något som givit dessa skador)

  • Medlem
  • 2014-01-21 13:38

Jag kan ju inte låta bli att spekulera nu när Ericsson är klar för Caterham.
Men är inte detta just den tid som är perfekt att komma in i F1? Nya chassin, motorer, aerodynamik. Dessutom betydligt mindre bränsle som gör att man måste köra på ett helt annat sätt än tidigare. Rutinerade förare måste lära om sin körstil radikalt, medans en ny förare som inte har något att jämföra med sedan tidigare borde ha det lättare att anpassa sig? Dessutom borde teamen vara jämnast i början innan man har kommit på exakt hur bilarna funkar i race?

Kanske har jag rätt, kanske är jag ute och cyklar totalt. Skitkul med en svensk i F1 igen hur som helst.

@Dalle, japp, timingen är perfekt.

Bra intervju med Caterhams teamchef om läget och Marcus, http://www.viasatsport.se/videoklipp/motor/ma...

Ursprungligen av Dalle:

Jag kan ju inte låta bli att spekulera nu när Ericsson är klar för Caterham.
Men är inte detta just den tid som är perfekt att komma in i F1? Nya chassin, motorer, aerodynamik. Dessutom betydligt mindre bränsle som gör att man måste köra på ett helt annat sätt än tidigare. Rutinerade förare måste lära om sin körstil radikalt, medans en ny förare som inte har något att jämföra med sedan tidigare borde ha det lättare att anpassa sig? Dessutom borde teamen vara jämnast i början innan man har kommit på exakt hur bilarna funkar i race?

Kanske har jag rätt, kanske är jag ute och cyklar totalt. Skitkul med en svensk i F1 igen hur som helst.

Ja, det här har jag sett fram emot i långt över ett decennium. Det var nära med Wirdheim, men Ford dödade den chansen precis som det började ta sig... Nu är det bara att hoppas på lite bra resultat också. Inte podium nödvändigtvis, men resultat som är bra för att vara Caterham (dvs. inte sist ).

  • Medlem
  • 2014-01-21 14:16
Ursprungligen av keptang:

@Dalle, japp, timingen är perfekt.

Bra intervju med Caterhams teamchef om läget och Marcus, http://www.viasatsport.se/videoklipp/motor/ma...

Tackar. Den hade jag missat totalt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-01-21 20:27
Ursprungligen av keptang:

@Dalle, japp, timingen är perfekt.

Bra intervju med Caterhams teamchef om läget och Marcus, http://www.viasatsport.se/videoklipp/motor/ma...

Va skoj för Marcus och oss Verkligen på tiden med en svensk förare i F1 igen, jag har ju hunnit få gråa hårstrån sedan lill-lövis körde senast 1991

  • Medlem
  • 2014-01-21 20:35

Kenny Bräck var väl nära att köra F1 på 90-talet? Men han backade själv ur innan start då han insåg att han hade noll chans att vinna.

Ursprungligen av Dalle:

Kenny Bräck var väl nära att köra F1 på 90-talet? Men han backade själv ur innan start då han insåg att han hade noll chans att vinna.

Han testkörde för Williams om jag minns rätt.
Sen hade vi Wirdheim som var 3e/testförare åt Jaguar 2004.

  • Medlem
  • 2014-01-22 11:18

Force India är först ut med bild på sin bil inför 2014. Och jag måste säga att jag är positivt överraskad av vad jag har sett.

Ursprungligen av Dalle:

Force India är först ut med bild på sin bil inför 2014. Och jag måste säga att jag är positivt överraskad av vad jag har sett.

Ja, den är inte alls tokig.

McLaren MP4-29.

Lotus E22.

Senast redigerat 2014-01-24 16:09

Ferrari F14T. Vad f-n har Ferrari gjort med nosen/frampartiet?

  • Medlem
  • 2014-01-25 15:23

Ferraris fulaste bil någonsin?!

Ursprungligen av Dalle:

Ferraris fulaste bil någonsin?!

Ja, den fronten alltså, fruktansvärd.

  • Medlem
  • 2014-01-25 15:42
Ursprungligen av keptang:

Ja, den fronten alltså, fruktansvärd.

För merparten kommer det inte spela någon roll. De som är totala Ferrari- och Kimi-fanboys och girls kommer ändå tycka att det är den snyggaste bilden som någonsin gjorts! Har en "kompis" som kommer att hävda det, det vet jag redan nu innan han har svarat. Finnjävel och ferrari-lover som han är.

Personligen har jag väldigt sällan åsikter angående designen på bilarna. För mig går funktion före form. Men Ferrari måste ju han ansträngt sig för att misslyckas så kapitalt? Och man blir ju lite orolig för hur Caterhams bil kommer att se ut när de själva gick ut och varnade för utseendet.

Jag läste för övrigt att F14T uttalas FIAT.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-01-25 16:06

Myrsloken..

Ursprungligen av keptang:

Ja, den fronten alltså, fruktansvärd.

De nya reglerna innebär att nosen får vara max 185 mm ovanför marken. Det känns som att Ferarris designers vill protestera mot något genom att skicka ut den fulaste fronten i mannaminne...

  • Medlem
  • 2014-01-25 20:04

Ferrari F14T - världens snabbaste dammsugare?

Sauber C33.

  • Medlem
  • 2014-01-27 00:57

Nu väntar vi på Mercedes, RBR och Caterham också. (+Marussia)

Ursprungligen av HåkanE:

De nya reglerna innebär att nosen får vara max 185 mm ovanför marken. Det känns som att Ferarris designers vill protestera mot något genom att skicka ut den fulaste fronten i mannaminne...

Lite fler hemska nospartier genom åren: http://en.espnf1.com/f1/motorsport/story/142839.html

Toro Rosso STR9.

  • Medlem
  • 2014-01-27 22:11

Jag sätter en tunna skit på att RBRs bil endast har kosmetiska skillnader jämfört med Toro Rossos bil. Imorgon får vi säkert veta om jag har rätt eller inte.

Ursprungligen av Dalle:

Jag sätter en tunna skit på att RBRs bil endast har kosmetiska skillnader jämfört med Toro Rossos bil. Imorgon får vi säkert veta om jag har rätt eller inte.

Du hade fel.

Red Bull RB10

Mercedes W05

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-01-28 09:50

Mercan har det snyggaste nospartiet hittills tycker jag. Får väl se om den är snabb trots det.

  • Medlem
  • 2014-01-28 10:18

Bilden på Mercan. Grymt dåligt Photoshopad?

Bevaka tråden