Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Knakande hemknapp, iPhone 5S

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som lider av samma?
Det verkar som om det är ett litet glapp mellan delen man trycker på och fingeravtryckssensorn under vilket gär att det "knakar" när man trycker på knappen med t.ex. nageln. J*vligt irriterande och väldigt långt från 6000:- i kvalitetstänk.

Det konstiga är att jag läst om problemet på forum men inga av mina bekanta har problemen (men jag har fått det på 3 st iPhones i rad).

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-01-14 10:39
Ursprungligen av Mactastic:

Är det någon som lider av samma?
Det verkar som om det är ett litet glapp mellan delen man trycker på och fingeravtryckssensorn under vilket gär att det "knakar" när man trycker på knappen med t.ex. nageln. J*vligt irriterande och väldigt långt från 6000:- i kvalitetstänk.

Det konstiga är att jag läst om problemet på forum men inga av mina bekanta har problemen (men jag har fått det på 3 st iPhones i rad).

Kanske läge att ta luren till en Apple Store så de kan titta på den? De lär ju byta ut hemknappen snabbt och lätt.

Ursprungligen av zinned:

Kanske läge att ta luren till en Apple Store så de kan titta på den? De lär ju byta ut hemknappen snabbt och lätt.

Jag har fått bytt telefon en gång av Apple redan. Efter en vecka så har denna samma fel. Och jag är faktiskt galet försiktig med min Apple prylar så jag är helt förbluffad. Bor långt ifrån Apple HQ så man är lite ensam

Det kan vara så med 5S. Det är fingeravtryckssensorn som kan kännas lite "plastig". Läste om detta redan i recensionerna. Det är bara att bortse ifrån.

Ursprungligen av pmarriott:

Det kan vara så med 5S. Det är fingeravtryckssensorn som kan kännas lite "plastig". Läste om detta redan i recensionerna. Det är bara att bortse ifrån.

Det är inte "plastigheten" du menar tror jag. Skillnaden i känsla när man klickar skiter jag i. Toppen på knappen är lös liksom och fastnar i kanter. Vilket medför att den knakar, knäpper, och ibland fastnar lite när man klickar. Problemet kommer och går.

Ursprungligen av Mactastic:

Det är inte "plastigheten" du menar tror jag. Skillnaden i känsla när man klickar skiter jag i. Toppen på knappen är lös liksom och fastnar i kanter. Vilket medför att den knakar, knäpper, och ibland fastnar lite när man klickar. Problemet kommer och går.

Jag har exakt samma sak på min. Jobbar som telefonansvarig i vårt företag och packar upp en 5S i veckan ungefär och upplever inte samma sak på dem, men det kan ju vara som du säger, att det kommer och går lite.

Samma här

Ursprungligen av Mactastic:

Är det någon som lider av samma?
Det verkar som om det är ett litet glapp mellan delen man trycker på och fingeravtryckssensorn under vilket gär att det "knakar" när man trycker på knappen med t.ex. nageln. J*vligt irriterande och väldigt långt från 6000:- i kvalitetstänk.

Det konstiga är att jag läst om problemet på forum men inga av mina bekanta har problemen (men jag har fått det på 3 st iPhones i rad).

Jag har precis samma problem, och skönt att man inte är solo. Konstigt och trist måste jag säga. Värt att skicka in på reparation?

Jag skickade in min första på reparation och fick en "ny" i utbyte. Så Apple verkar anse att det är ett godkänt fel i alla fall.
Funderar på om jag ska skicka tillbaka den här också. Mest för att rätt ska vara rätt- tar man betalt för premium så ska man leverera premium.

1
Bevaka tråden