Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kolsvart iPad

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Plötsligt så är min iPad kolsvart.
Jag trodde den dött helt men när jag kopplar in den i datorn så visar iTunes att den lever
i allra högsta grad.
Så jag googlade runt och hittade förslaget att jag skulle återställa den på Apples hemsida.
Sagt och gjort , jag började återställa den men då får jag meddelandet att jag måste stänga av Find my iPad innan jag kan gå vidare i återställningen men
hur gör jag det när jag inte har nån bild , jag kan ju inte se nåt på skärmen.

  • Medlem
  • 2014-01-11 11:55

Vad händer om du gör en hard reset? Koppla ur den från datorn, håll ner hemknappen och låsknappen ett par sekunder. Får du upp någon bar där du kan stänga av paddan?

Kan du föra det via https://www.icloud.com/?

Du ska kunna sätta den i DFU-läge för att kringgå det. Googla hur du gör för att sätta den i DFU.

Ursprungligen av Dalle:

Vad händer om du gör en hard reset? Koppla ur den från datorn, håll ner hemknappen och låsknappen ett par sekunder. Får du upp någon bar där du kan stänga av paddan?

Kors i taket!

Den hoppade igång av det, plötsligt funkar allt igen!

Tack för kommentarerna !

/Sventa

Senast redigerat 2014-01-11 12:34

Kan du haft dåligt med batteri? Då kan man ibland få de där effekterna när man har kört ner batteriet totalt

Ja visst har den laddat ur helt några gånger. I det här fallet hade den legat rätt länge oanvänd under
julledigheten men jag använde den nån gång då och då under en tvåveckorsperiod.
Men nu funkar den helt felfritt igen.

Grejen är att om den är totalt urladdad så måste den vara ansluten till laddaren en stund (5-10 minuter) innan den börjar "leva" igen.

Första gången jag råkade ut för det så var det rätt oroligt innan den kom till liv och jag begrep vad det rörde sig om

  • Medlem
  • 2014-01-12 15:52

Men även om den är helt urladdad brukar man ju ändå få upp en symboler ett tomt batteri. Hur sällan använder ni era iPads egentligen?

Ursprungligen av Dalle:

Men även om den är helt urladdad brukar man ju ändå få upp en symboler ett tomt batteri. Hur sällan använder ni era iPads egentligen?

Jag använder min ofta och mycket... Det första som jag slår på när jag vaknar och det sista som jag använder innan jag lägger mig.

Men om du kör ner den till 0% så att den slår av själv så kommer inte den symbol som du talar om komma fram direkt som du pluggar in enheten i laddaren. Prova och se:)

1
Bevaka tråden