Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Andra tycker det blir dåligt/konstigt ljud från 5S

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2014-01-09 11:05

Hej! Vår son tyckte att det var dåligt ljud just när min fru ringde honom från sin nya 5S, jag provade ringa upp honom med min nya 5S, samma resultat...
Ringer någon med äldre iPhone (provat med en 4:a och en 5:a) låter det kristallklart och bra, är det någon som har någon idé om vad som kan vara galet?

Ps. Sonen förklarade att det lät lite burkigt och som om det var ett "tyg" i vägen.

Lillfingret framför micken.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2014-01-09 15:08

Vad skönt om det hade varit så enkelt;)
Tyvärr håller varken jag eller frugan telefonen så att något hamnar i vägen för micken

synd för det är väldigt vanligt då micken är den vänstra under.

Vissa skal / fodral orsakar detta problem. Det är mikrofonen som sitter på baksidan för att ta bort bakgrundsljud som störs av skalet. Om du har ett skal på så ta och testa att ringa med telefonen urplockad ur skalet.

Själv tyckte jag att ljudet i högtalaren på min 5S var otroligt burkigt jämfört med min gamla 4:a
men har vant mig lite nu
skulle inte förvåna mig om dom skruvat ner diskanten på både mick och högtalare

Ursprungligen av carpelux:

Vissa skal / fodral orsakar detta problem. Det är mikrofonen som sitter på baksidan för att ta bort bakgrundsljud som störs av skalet. Om du har ett skal på så ta och testa att ringa med telefonen urplockad ur skalet.

Jag hade många kommentarer från vänner och kollegor om att det lät burkigt när jag hade min iPhone 5 i ett BookBook-fodral. När jag tog bort det blev det bättre.

1
Bevaka tråden