Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svårt att ringa till...

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-01-06 12:18

...min bättre hälft telefon. Ni får flytta det här om det är fel tråd. Vi har båda iPhone 5 och jag har Telia och hon har Telenor.

När jag ringer till min hustru så blir det alltid upptaget på första försöket. När jag sedan ringer igen går samtalet igenom. Vad kan detta vara? Hustrun säger att ingen annan har klagat på detta. Men dels kanske man inte tänker på det, man ringer och det är upptaget och så försöker man igen lite senare. Och dels får hon väldigt få samtal då hon bland sina kompisar och i jobbet mest messar eller skypar.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-01-06 13:22

Funkar det bra när hon ringer dej?
Testa med att byta telefoner (byt SIMkortet så ni har era vanliga telefonnummer) några dagar. Följer felet telefonen, eller följer det SIMkortet/abonnemanget/operatören?

Har inte testat "Stör ej" läget själv, men kan det inte vara det ?
är det inte som så att man kan ställa in att andra samtalet skall släppas igenom om samma nummer ringer igen inom xx minuter
vet inte om det tutar upptaget når man aktiverat detta ?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-01-06 13:47
Ursprungligen av disktant:

Har inte testat "Stör ej" läget själv, men kan det inte vara det ?
är det inte som så att man kan ställa in att andra samtalet skall släppas igenom om samma nummer ringer igen inom xx minuter
vet inte om det tutar upptaget når man aktiverat detta ?

Är Stör Ej aktiverat syns det lätt genom att det är en symbol av en måne högst upp.
Sen så måste man aktivera Upprepande Samtal själv för det är inte på automatiskt när man sätter på Stör Ej.

Vad har hon för täckning? Om det är egde så kan man inte använda mobildata och ta emot samtal samtidigt

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-01-06 14:13

Jag skulle ringa Telenor.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2014-01-06 15:02

Jag har själv haft problemet när jag ringt min bror (telia -> telia) så jag tror inte det är operatörsbundet, om det inte är telia då.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-01-07 10:23

Tack för era svar. Gårdagen räckte inte till för att kolla era förslag. Ska göra det ikväll.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-01-08 11:38

Då var problemet löst. Det var stör ej läget med funktionen släpp fram samma nummer om den ringer igen inom tre minuter... Hur nu hustrun lyckats pilla dit den inställningen är dock höljt i dunkel... Borde tänkt på det själv men hustrun brukar aldrig göra några inställningar i telefonen så det slog mig aldrig. Tack!

1
Bevaka tråden