Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kotakter försvann vid synkronisering men allt annat är kvar

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som rubriken lyder så synkroniserade jag en iPhone 4s med datorn idag och alla kontakter försvann. Istället fick jag alla kontakter från den andra iPhonen som använder samma dator. Det är separata konton för dem båda iPhonen och har aldrig haft problem vid synkning innan. I sms konversationer står "gamla" kontakter kvar med rätt namn. Alla appar och annat finns kvar är bara kontakterna som krånglar. Om det finns likadan tråd och jag var för dålig på att söka säg gärna till.

Tack på förhand

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-01-04 18:17

Det här har kanske ingenting med synkningen att göra, men kan vara väl värt ett försök ändå.

På telefonen, om du går in på Inställningar -> Epost, kontakter, kalendrar -> Här visas dina konton.
Är det ibockat för det kontot du använder för kontaktsynk (t.ex. iCloud eller gmail), att de ska synka just kontakter?

Ursprungligen av josie:

Det här har kanske ingenting med synkningen att göra, men kan vara väl värt ett försök ändå.

På telefonen, om du går in på Inställningar -> Epost, kontakter, kalendrar -> Här visas dina konton.
Är det ibockat för det kontot du använder för kontaktsynk (t.ex. iCloud eller gmail), att de ska synka just kontakter?

Jag kollade där, inget som verkade konstigt eller annorlunda. Det underliga är att alla kontakter försvunnit, ersatts med andra kontakter samt att gamla kontakternas rätta namn finns bland meddelandena..

Vart hade du dina kontakter? Gmail, iCloud, på SIM-kortet, på telefonen eller annat mailkonto?

Är inget teknik geni men ute helt bakom flötet bör kanske tillägas. Har haft kontakterna på telefonen, inte aktivt sparat nån annanstans, använder mig ej av iCloud, bara gjort säkerhetskopia på datorn. Har försökt återställt till senaste men fortfarande finns bara "fel" kontakter kvar. Känns som kontakterna borde finnas kvar nånstans om dem finns bland sms

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-01-05 14:35
Ursprungligen av Iphoneuser:

Är inget teknik geni men ute helt bakom flötet bör kanske tillägas. Har haft kontakterna på telefonen, inte aktivt sparat nån annanstans, använder mig ej av iCloud, bara gjort säkerhetskopia på datorn. Har försökt återställt till senaste men fortfarande finns bara "fel" kontakter kvar. Känns som kontakterna borde finnas kvar nånstans om dem finns bland sms

Så med andra ord är kontakt-synk avslaget för alla konton i inställningar - email, kontakter, kalendrar?

Vi börjar med lite bas-felsökning.
Testat starta om telefonen?
Testat återställa från senaste säkerhetskopian tagen INNAN problemen började, dvs inte senare utan åtminstone näst senaste eller längre bak?
Vad har du för mailkonton inlagda på telefonen? Om du har gmail så kanske du av misstag synkat dina kontakter dit tidigare ändå. Kan vara värt att testa att slå på kontakter för gmail i inställningarna då och vänta ett par minuter och sen kolla under kontakter om de finns där igen. Annars slå av igen helt enkelt.

1
Bevaka tråden