Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

TV-serier

Tråden skapades och har fått 770 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-09-17 20:05
Ursprungligen av kajonas:

Jag är ett stort fan av Aaron Sorkin. Men vad gäller hans serier så får jag mer och mer känslan när jag är inne i hans fjärde att han ofta försöker berätta samma story. Det gäller framförallt Sports Night, Studio 60 on the Sunset Strip och nu Newsroom. Någon som känner igen sig i detta?

Känner jag absolut igen. Han har ett budskap han vill förmedla. Och jag tycker det är en bra story som tål att upprepas. Lite mer hjärna än Fox news.

  • Medlem
  • Storvreta
  • 2013-09-17 20:20
Ursprungligen av IngoX:

Känner jag absolut igen. Han har ett budskap han vill förmedla. Och jag tycker det är en bra story som tål att upprepas. Lite mer hjärna än Fox news.

Många återkommande teman. Jag har inte riktigt bestämt mig om jag tycker om det eller inte. Men skicklig är han på att berätta..

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-17 20:58
Ursprungligen av kajonas:

Jag är ett stort fan av Aaron Sorkin. Men vad gäller hans serier så får jag mer och mer känslan när jag är inne i hans fjärde att han ibland översätter storys, dvs att parallella historier dyker upp i olika serier. Det gäller framförallt Sports Night, Studio 60 och The Newsroom. Någon annan som har tänkt på det?

The Newsroom är verkligen suverän...än så länge iaf.

Game of Thrones har gått helt i stöpet, i min värld.

Äntligen sätter säsongen igång:
Peaky Blinders - ny ska se hur den är
Person of Interest - säsong 3
The Blacklist - ny,fick tips om den
Agents of S.H.I.E.L.D

Blir jobbigt och sedan så The Crazy Ones (ingenting med Jobs att göra:) och Michael J Fox Show senare i veckan.
How I meet your mother dubbelavsnitt i går

Vem sjutton har tid med något nu?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-26 00:06

Glöm inte sjätte säsongen av Sons of Anarchy, tredje episoden gick igår.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2013-09-26 09:38

Sherlock Holmes ryktas vara på väg i oktober. Det är en serie som inte överproduceras och därmed håller väldigt bra. Tre säsonger med totalt 10 avsnitt 2010-2014.

http://www.imdb.com/title/tt1475582/?ref_=sr_...

Ursprungligen av andas:

Sherlock Holmes ryktas vara på väg i oktober. Det är en serie som inte överproduceras och därmed håller väldigt bra. Tre säsonger med totalt 10 avsnitt 2010-2014.

http://www.imdb.com/title/tt1475582/?ref_=sr_...

Och långsfilmslängd på avsnitten!

Jag väntar otåligt!

Ursprungligen av BlackSmp:

Och långsfilmslängd på avsnitten!

Jag väntar otåligt!

#SherlockLives!

Kvalitet är alltid värt att vänta på även om de inte kör 22 avsnitt per år och det har gått två år sedan förra omgången... ?

- Welcome back, mr Holmes
- Thank you!

Game of thrones - FAVORITEN!
The Americans
The OC
Vikings
Orange is the new black
Breaking Bad
Californiacation
Suits

mm

Jag har börjat kika på en miniserie som heter "From the Earth to the Moon", och handlar om hela Apollo-programmet från 1961 till 1972-nånting (har inte sett alla avsnitt än). Mycket välgjord.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2014-01-02 12:25

Och vad är det för fel på Fröken Friman då?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-01-03 01:19

Aningen stor cliff hanger i säsongens sista avsnitt av Sons of Anarchy...kan knappt vänta tills nästa säsong

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2014-01-03 09:14

För de som bor i Norge kan jag meddela att episode 1:3 går på NRK idag.

Ursprungligen av BlackSmp:

Och långsfilmslängd på avsnitten!

Jag väntar otåligt!

  • Medlem
  • Storvreta
  • 2014-01-03 12:42

Just nu ser jag fram emot True Detective som börjar visas på HBO (och HBO Nordic) i januari. Finns två trailers ute, får Zodiac-vibbar och det kan ju inte vara annat än bra tänker jag

Ursprungligen av kajonas:

Just nu ser jag fram emot True Detective som börjar visas på HBO (och HBO Nordic) i januari. Finns två trailers ute, får Zodiac-vibbar och det kan ju inte vara annat än bra tänker jag

Spännande tips. Jag ska kolla in den när den kommer

Ursprungligen av kajonas:

Just nu ser jag fram emot True Detective som börjar visas på HBO (och HBO Nordic) i januari. Finns två trailers ute, får Zodiac-vibbar och det kan ju inte vara annat än bra tänker jag

Verkar vara ganska stjärnpackad serie. Matthew McConaughey & Woody Harrelson. Lovande.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-01-04 17:51

Matthew McConaughey?

Nja, det drar ju ner betyget direkt utan att ha sett någon trailer...får nog kolla en direkt

Ursprungligen av zinned:

Matthew McConaughey?

Nja, det drar ju ner betyget direkt utan att ha sett någon trailer...får nog kolla en direkt

Givet, men han ska tydligen vara fager för d.ä kvinnliga publiken (Om man generaliserar), kanske ett taktiskt val

Tycka vad man vill om herr McConaughey, men det är iaf kul att de har lyckats köpa in två skådisar vars namn är känt av allmogen.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-01-04 22:54
Ursprungligen av barbapappa_86:

Vad tror ni om serien Helix?:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_e...

Ser verkligen intressant ut.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Vad tror ni om serien Helix?:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_e...

Gått och väntat på den ganska länge nu. "Bara" 5 dagar kvar.

Helix... Sett tre avsnitt nu. Osäker, kan bli något men inte riktigt där ännu.

Får bli några avsnitt i kväll!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-01-13 15:46
Ursprungligen av zinned:

Matthew McConaughey?

Nja, det drar ju ner betyget direkt utan att ha sett någon trailer...får nog kolla en direkt

Hade också svårt för karln och förstod inte hur han kunde fronta Nolans kommande Interstellar. Men efter att ha sett The Lincoln Lawyer och Mud nyligen så förstår jag. Han har ju helt klart gjort en helomvändning.

Ska piloten till True Detective så fort jag hinner, förhoppningsvis ikväll. Gissar på att det blir årets bästa nya serie.

Nyss sett klart sista avsnittet av Sherlock - helt super! Steven Moffat slår till igen!

Och givetvis så...

Senast redigerat 2014-01-13 20:58

Såg nyss True Detective på CMore Series.

Kändes konstig och jag var tveksam - men så sista repliken - jo, det kan bli något...

Ursprungligen av BlackSmp:

Såg nyss True Detective på CMore Series.

Kändes konstig och jag var tveksam - men så sista repliken - jo, det kan bli något...

Tänkte prova den jag med, så vi får se vad det är. Skådespelarna lovar gott och DNs recension.

Annars tittar vi på Touch på Netflix US. Helt ok serie.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2014-01-14 15:10

Försöker själv jobba ikapp med The Walking Dead, som är en fantastisk serie. Men jag hittar ingen som verkar ha rättigheterna till säsong 3 och 4. Netflix, HBO och Viasat har 1-2.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-01-14 15:37
Ursprungligen av andas:

Försöker själv jobba ikapp med The Walking Dead, som är en fantastisk serie. Men jag hittar ingen som verkar ha rättigheterna till säsong 3 och 4. Netflix, HBO och Viasat har 1-2.

Kanal 9 har visat delar av säsong 4 om jag inte minns fel.

** Inlägget redigerat, §7. /mod **

Ursprungligen av andas:

Försöker själv jobba ikapp med The Walking Dead, som är en fantastisk serie. Men jag hittar ingen som verkar ha rättigheterna till säsong 3 och 4. Netflix, HBO och Viasat har 1-2.

Netflix US har säsong 3.

Bevaka tråden