Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iBooks, alla böcker synkas inte

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har laddat ner Läckbergs bok som man fick idag via "12 dags". Den synkar jättefint till alla mina enheter och till datorn. Samtidigt har jag laddat ner gratis böcker via DN's erbjudande. De synkar dock inte, utan syns bara i den enhet där jag laddat ner den. Alla burkar kör senaste versioner av OS och program, och synk är påslaget och fungerar. Varför skiljer sig DN's böcker?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-12-28 13:53

iBooks synkar bara böcker köpta från iTunes Store och inte egna tillagda böcker/pdf.

Det förklarar saken. Tack!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-12-29 19:07
Ursprungligen av lappen71:

iBooks synkar bara böcker köpta från iTunes Store och inte egna tillagda böcker/pdf.

Jo det går! I iTunes välj menyn Arkiv > Enheter > Överför inköp från [enhetens namn].
Pdf-er och e-böcker som man ursprungligen lagt till i iOS enhetens iBooks från andra källor än Apple synkas då via iTunes till iBooks på datorn.
Väldigt ointuitivt. Och bara manuellt via iTunes, inte via iCloud-

Senast redigerat 2013-12-29 20:09
  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-12-29 19:57
Ursprungligen av IngoX:

Jo det går! I iTunes välj menyn Arkiv > Enheter > Överför inköp från [enhetens namn].
Pdf-er och e-böcker som man ursprungligen lagt till i iOS enhetens iBooks från andra källor än Apple synkas då via iTunes till iBooks på datorn.
Väldigt ointuitivt. Och bara manuellt via iTunes, inte via iCloud

Nu var frågeställning att synka genom icloud och det går inte.
Så börja inte meningen med att det går för det blir förvirrande för dom som inte orkar läsa eller tolkar ditt inlägg fel. ?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-12-29 20:09

OK då, jag har strukit det. Jag blev bara så glad att jag hittade en funktion jag vet att fler har saknat, även om den är icke-intuitiv och otillräcklig.

Ursprungligen av lappen71:

Nu var frågeställning att synka genom icloud och det går inte.
Så börja inte meningen med att det går för det blir förvirrande för dom som inte orkar läsa eller tolkar ditt inlägg fel. ?

Men då får folk faktiskt läsa ordentligt, även om det är jobbigt. Dessutom, iCloud nämns inte före mitt inlägg...

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-12-29 20:14
Ursprungligen av IngoX:

OK då, jag har strukit det. Jag blev bara så glad att jag hittade en funktion jag vet att fler har saknat, även om den är icke-intuitiv och otillräcklig.
Men då får folk faktiskt läsa ordentligt, även om det är jobbigt. Dessutom, iCloud nämns inte före mitt inlägg...

Eftersom erro67 nämner att han laddat ner boken genom appen 12 dagars och det är från iTunes är iCloud i högsta grad inkluderat i frågeställningen.
I en perfekt värld skulle synken fungera på material man fått tag på utanför iBooks/iTunes men det är väl att önska för mycket.

Ursprungligen av lappen71:

I en perfekt värld skulle synken fungera på material man fått tag på utanför iBooks/iTunes men det är väl att önska för mycket.

Du uttrycker dig lite för snällt. Man kanske inte kan prata om "krav", men det är helt klart en rimlig förväntan att iBooks synkar det man kan se i iBooks, om man nu väljer att synka.

Apple är ju för det mesta rätt så måna om att inte skapa förvirrande, "vad i hela friden?" situationer, men här har man lyckats.

För en van datoranvändare tar det kanske inte så lång tid att lista ut vad som synkas och inte, men jag är lika irriterad nu som då att mina pdf-manualer inte synkas mellan mina enheter.

Lätt att lösa via Copy/Dropbox, men jag vill gärna läsa i iBooks samtidigt som jag ogärna kör mikromanagement.

1
Bevaka tråden