Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Undersökning av de 22 mest populära mobilerna i Danmark presenterad

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2013-12-17 18:10

Ny Teknik presenterar listan från Danmark på de nya lurarnas radioprestanda, eller brist på prestanda: http://www.nyteknik.se/nyheter/it_telekom/mobiltele/article3794572.ece

Apple tar några hedrande (?) bottenplatser..

Kompletterar med en bild på listan.

Senast redigerat 2013-12-17 20:39
  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2013-12-17 21:02

Skulle kanske ha köpt en Xperia Z istället för en iPhone 5 för ett par veckor sedan, missat och tappat ett antal samtal redan.. :|

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-12-18 11:23

Har de bara mätt på GSM900? Inte så intressant egentligen då, man vill ju veta över alla frekvenser, spec 3G-4G...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-12-18 16:21

Vem fasen bryr sig om GSM 900…inte direkt seriös undersökning.

Ursprungligen av zinned:

Vem fasen bryr sig om GSM 900…inte direkt seriös undersökning.

Så långt vill jag inte sträcka mig. GSM 900 är viktigt för täckning och tal.

Ursprungligen av kenjon:

Har de bara mätt på GSM900? Inte så intressant egentligen då, man vill ju veta över alla frekvenser, spec 3G-4G...

Nej, de mätte på en UMTS frekvens också

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-12-18 19:55
Ursprungligen av BlackSmp:

Så långt vill jag inte sträcka mig. GSM 900 är viktigt för täckning och tal.

Ja, när man sitter i ett sådant nät....vilket man aldrig gör Ergo, ointressant i allmänhet med tanke på UMTS+LTE samt för mig i synnehet då jag aldrig sitter i GSM-nät i stort sett.

Ursprungligen av zinned:

Ja, när man sitter i ett sådant nät....vilket man aldrig gör Ergo, ointressant i allmänhet med tanke på UMTS+LTE samt för mig i synnehet då jag aldrig sitter i GSM-nät i stort sett.

Ointressant för dig är inte samma sak som oseriös undersökning.

Och jag misstänker nog att till och med Skåne har fläckar utan UMTS eller LTE täckning.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-12-18 20:23
Ursprungligen av BlackSmp:

Ointressant för dig är inte samma sak som oseriös undersökning.

Och jag misstänker nog att till och med Skåne har fläckar utan UMTS eller LTE täckning.

Min syftning när jag använde ordet "oseriös" sådan att det känns inte seriöst att kontrollera funktion i ett GSM 900-nät, en standard som snart fyller 25 år, när vi har långt mycket mer aktuella nät idag.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-12-20 09:35

Kollade tabellen och iPhone 5s var rätt kass på UMTS också

  • Medlem
  • ?
  • 2013-12-20 14:16

?Det går inte att försvara låg placering på radioprestanda med en iPhone överhuvudtaget.
I topp ligger Doro pensionärstelefonen, – de får väl plats med bra antenner i sin tjockis.
Sony kör med Ericsson radioteknik, – radiomästarna.
Och apple då..., — den säljer bra och köparna verkar nöjda ändå. Lever i bästa ecosystemet och man ska kanske se den som världens bästa kamera med telefonmöjlighet i sin storleksklass. Beviset och trösten finns här: Utklassning

1
Bevaka tråden