Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 7.1 släppt till utvecklare

Tråden skapades och har fått 50 svar. Det senaste inlägget skrevs .

iOS 7.1 Beta har släppts till utvecklare. Det framgår inte direkt vad som är de större förändringarna.

#nyhetstips

Troligen samma innehåll som @keptang länkar till ovan, fast med större bilder
http://www.cultofmac.com/254839/all-the-chang...

Finns en del nyheter där som får mig att känna lite "varmare" för iOS7 såsom kontrast o färg

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-11-21 13:28

Jag skulle vilja att iCloud synkade SPAM-filter mellan enheter. Skulle inte ha något emot att Apple sög in allas spam-filter, analyserade dem och skickade ut som standardfilter på nya datorer.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-12-13 20:32
Ursprungligen av pmarriott:

iOS 7.1 Beta har släppts till utvecklare. Det framgår inte direkt vad som är de större förändringarna.

#nyhetstips

Beta2 släppt.
Två nyheter: http://9to5mac.files.wordpress.com/2013/12/im...
http://9to5mac.files.wordpress.com/2013/12/im...

#nyhetstips

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-12-13 20:34

Sista bilden, MYCKET fult.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2013-12-13 20:52
Ursprungligen av acke:

Sista bilden, MYCKET fult.

Måste vara något fel med bilden.. (hoppas jag)

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-12-13 21:29

Ser inte kalendern ut att blivit förbättrad att man kan se dagens händelser utan att gå in på själva dagen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-12-13 21:43
Ursprungligen av mattiL:

Måste vara något fel med bilden.. (hoppas jag)

Tydligen bara en valmöjlighet. Tur

Ursprungligen av acke:

Sista bilden, MYCKET fult.

Ursprungligen av mattiL:

Måste vara något fel med bilden.. (hoppas jag)

http://stevensblog.org/thoughts-on-button-sha...

I appreciate good visual design as much as the next nerd, but in this case, I truly believe usability wins over design. Ideally, sure, it would be nice for Apple to make the button borders look pleasing, but all things considered, I’d rather iOS 7 be usable.

Så farligt var det inte

Fast jag undrar vad som är att föredra. I viss fall så är det hugget som stucket

Senast redigerat 2013-12-15 07:04

Är dessa förbannade buggar i safari fixade? Det känns som att det är värre på ipad...

Jag börjar tröttna på det här nu...fixa NU!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-12-18 09:17

1 feb kommer Apple bara att ta emot program för iOS 7 och högre.

Ursprungligen av acke:

1 feb kommer Apple bara att ta emot program för iOS 7 och högre.

Nja, det var väl att programmen måste vara byggda med senaste utvecklingsmiljön men jag tror inte att det var ett krav på minst IOS7 men jag är inte helt säker på detta.

Citat:

Apple has published a new announcement for developers on its dev center website notifying them that all new App Store submissions must be built with the latest version of Xcode 5 and optimized for iOS 7.

Starting February 1, new apps and app updates submitted to the App Store must be built with the latest version of Xcode 5 and must be optimized for iOS 7. Learn more about preparing your apps by reviewing the iOS Human Interface Guidelines.

The new rule goes into effect on February 1, 2014 and means that any apps built on older versions of Xcode or non-iOS 7 optimized apps will be rejected from the App Store.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-12-18 15:36
Ursprungligen av BlackSmp:

Nja, det var väl att programmen måste vara byggda med senaste utvecklingsmiljön men jag tror inte att det var ett krav på minst IOS7 men jag är inte helt säker på detta.

Ah, fel av mig verkar det ju som.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-12-18 20:11
Ursprungligen av Johan Thuresson:

Är dessa förbannade buggar i safari fixade? Det känns som att det är värre på ipad...

Jag börjar tröttna på det här nu...fixa NU!!

Vilka pratar du om?

Ursprungligen av zappee:

Vilka pratar du om?

Är det inte uppenbart vad jag menar? ios 7 är ju fortfarande väldigt buggigt. Safari kraschar +20 gånger om dagen...

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-12-18 21:21
Ursprungligen av Johan Thuresson:

Är det inte uppenbart vad jag menar? ios 7 är ju fortfarande väldigt buggigt. Safari kraschar +20 gånger om dagen...

Hur ska det kunna vara uppenbart vilka problem du har? Ingen här är synsk
Safari kraschar max en gång i veckan och det är när jag besöker Disqus men det är buggigt på datorn också.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-12-18 22:07
Ursprungligen av Johan Thuresson:

Är det inte uppenbart vad jag menar? ios 7 är ju fortfarande väldigt buggigt. Safari kraschar +20 gånger om dagen...

Nej, det är inte uppenbart. Annars hade jag väl inte frågat?

För mig kraschar inte Safari 20+ ggr om dagen.
Vad är det mer för buggar du pratar om?

Ursprungligen av lappen71:

Hur ska det kunna vara uppenbart vilka problem du har? Ingen här är synsk
Safari kraschar max en gång i veckan och det är när jag besöker Disqus men det är buggigt på datorn också.

Okej...för mig kraschar safari flera gånger om dagen. Ofta i vissa sidor och när man ska zooma. Sen när man delar upp tangentbordet i två delar är det någon form av bugg - det blir som en svart tunn linje på skärmen. illa för mig som verkligen vill ha delat tangentbord.

Ursprungligen av Johan Thuresson:

Okej...för mig kraschar safari flera gånger om dagen. Ofta i vissa sidor och när man ska zooma. Sen när man delar upp tangentbordet i två delar är det någon form av bugg - det blir som en svart tunn linje på skärmen. illa för mig som verkligen vill ha delat tangentbord.

Så illa är det inte med iOS 7 nu, prova tipsen i tråden http://www.99mac.se/forum/t/301416-felsoka-ip...
Om du nu inte använder väldigt specifika sidor då dina problem uppdagas, skapa en tråd om det isåfall.

Ursprungligen av Johan Thuresson:

Okej...för mig kraschar safari flera gånger om dagen. Ofta i vissa sidor och när man ska zooma. Sen när man delar upp tangentbordet i två delar är det någon form av bugg - det blir som en svart tunn linje på skärmen. illa för mig som verkligen vill ha delat tangentbord.

Jag får vissa krascher med Safari dock mer sällan än vad du får. Dock mest på min 5s som körde 7.1b1. Det verkar ha blivit bättre med 7.1b2.

Men det händer någon gång på min Air också som ligger på 7.0.4 eftersom där kraschade den för ofta på 7.1b1 så jag gick tillbaka.

Det verkar vara siteberoende men jag har inte lyckats se sambandet.

Jag har inget problem med delat tangentbord på min Air. Är det en horisontell eller vertikal linje?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-01-07 19:06

Beta 3 släppt nu. Ny beta på Xcode och Apple TV också.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-01-07 19:34

Troligtvis kommer förändringarna att postas här.

http://www.iclarified.com/37396/ios-71-beta-3...

Här finns också en beskrivning
http://9to5mac.com/2014/01/07/apple-releases-...

Fast min 5s kraschade inom en minut efter det att jag installerat beta 3...

En sak som jag noterar med "-New backspace/shift highlights" är att på tangentbordet så betyder "mörk skifttangent" att skifttangenten är aktiverad. I command center så betyder vitt att det är påslaget. Det känns lite inkonsekvent.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-01-20 19:35

Beta 4 ute nu.
Ny slide to unlock:
http://cdn.macrumors.com/article-new/2014/01/...

Laddar ner nu... ?

Fast du ser nästan aldrig slide to unlock på en 5s

släpps 7.1 snart?

Det verkar mest vara fråga om stabilitetsförbättringar denna gång. Inte så stora förändringar på GUI-sidan. Den omnämnda förändringen i "slide to open" var dock mindre lyckad. Jag har en mörk låsskärm och det är knappt att texten syns (de gånger som jag låter den komma fram)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-01-21 11:32
Ursprungligen av Borttaget:

släpps 7.1 snart?

Jag tror att bilden kommer upp för de som sitter på betan.

Senast redigerat 2018-07-23 10:05
Bevaka tråden