Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Panik. Uppgraderade till ios7 och nu vill inte itunes ha den!

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vet att det här inte ska gå, jag läste tyvärr för sent att itunes 10.7 inte supportar ios 7. Kunde inte tro att det skulle påverkas.

Eftersom jag har hört mycket dåligt om senare versioner av itunes vill jag inte uppgradera. SÅ. Finns det en chans att connecta den med itunes igen eller är det kört? Jag har en gammal time-machine-kopia sen innan jag uppgraderade och jag har gjort en backup av telefonen just innan jag uppgraderade.

Jag sitter på snowleopard 10.6.8 och gråter.

Ytterst tacksam för hjälp och tröstande ord!

Du måste uppdatera iTunes om du vill koppla in en enhet med iOS 7 och synka.

Ursprungligen av klarabara:

Eftersom jag har hört mycket dåligt om senare versioner av itunes vill jag inte uppgradera.

I så fall trodde jag du skulle ha hört mycket "dåligt" om iOS 7 också, det går en del sånt på internätet?

Ursprungligen av klarabara:

Jag vet att det här inte ska gå, jag läste tyvärr för sent att itunes 10.7 inte supportar ios 7. Kunde inte tro att det skulle påverkas.

Eftersom jag har hört mycket dåligt om senare versioner av itunes vill jag inte uppgradera. SÅ. Finns det en chans att connecta den med itunes igen eller är det kört? Jag har en gammal time-machine-kopia sen innan jag uppgraderade och jag har gjort en backup av telefonen just innan jag uppgraderade.

Jag sitter på snowleopard 10.6.8 och gråter.

Ytterst tacksam för hjälp och tröstande ord!

Tröstande ord kan du få, hjälp är dessvärre lite värre.
?

Tack för era svar!

Hade ios7 på jobbtelefonen så det kändes inte som att hoppa i allt för djupa vatten. Trodde inte det skulle påverka relationen till datorn dock..

// Rant-varning//

En ny issue som har dykt upp med det här är att telefonen inte låter mig ladda ner musik jag köpt hos itunes genom datorn. Får upp ett "The song is no longer available" men det är den. Jag kan se den i itunes-store men försöker jag ladda ner den får jag errors. Satt i telefon-supporten för itunes-store i typ en timma. De förstod inte alls varför jag inte ville uppgradera.

Men vafan tänker jag. Jag har medan jag diskade försökt reda ut min ovilja till att uppgradera, tror att det landar i 3 grejer.

a. Aint nobody gonna tell me what to do. Faktiskt. Jag gör det när jag vill det och ju mer Apple tjatar ju mindre vill jag. Min telefon vill inte hämta något jag köpt från er, fix it. Om jag har sålt datorn, den är för gammal eller den är stulen, det borde inte spela roll. Det är samma konto.

b. Aint nobody got time for that. Visst det kanske inte tar tid att uppgradera men det tar tid att återställa allt till sin ordning efteråt. hänt allt för ofta att saker ska strula och vill man använda sin dator för mer än att läsa tidningen...

c. jag vill inte blir mer knuten till apple än jag redan är. för varje uppdatering är det något som gör en mer insugen i apples tentakler känner jag, med NSA osv känner jag mig lite skeptisk. Mest en känsla men tillsammans med deras "vi gör det enkelt, så enkelt att det blir värdelöst att jobba med" så... jag avvaktar.

Men jag gissar att jag ändå måste, alternativet är att göra backupen av den privata telefonen på jobb-datorn, inte jättesugen..

Ursprungligen av klarabara:

Tack för era svar!

Hade ios7 på jobbtelefonen så det kändes inte som att hoppa i allt för djupa vatten. Trodde inte det skulle påverka relationen till datorn dock..

// Rant-varning//

En ny issue som har dykt upp med det här är att telefonen inte låter mig ladda ner musik jag köpt hos itunes genom datorn. Får upp ett "The song is no longer available" men det är den. Jag kan se den i itunes-store men försöker jag ladda ner den får jag errors. Satt i telefon-supporten för itunes-store i typ en timma. De förstod inte alls varför jag inte ville uppgradera.

Men vafan tänker jag. Jag har medan jag diskade försökt reda ut min ovilja till att uppgradera, tror att det landar i 3 grejer.

a. Aint nobody gonna tell me what to do. Faktiskt. Jag gör det när jag vill det och ju mer Apple tjatar ju mindre vill jag. Min telefon vill inte hämta något jag köpt från er, fix it. Om jag har sålt datorn, den är för gammal eller den är stulen, det borde inte spela roll. Det är samma konto.

b. Aint nobody got time for that. Visst det kanske inte tar tid att uppgradera men det tar tid att återställa allt till sin ordning efteråt. hänt allt för ofta att saker ska strula och vill man använda sin dator för mer än att läsa tidningen...

c. jag vill inte blir mer knuten till apple än jag redan är. för varje uppdatering är det något som gör en mer insugen i apples tentakler känner jag, med NSA osv känner jag mig lite skeptisk. Mest en känsla men tillsammans med deras "vi gör det enkelt, så enkelt att det blir värdelöst att jobba med" så... jag avvaktar.

Men jag gissar att jag ändå måste, alternativet är att göra backupen av den privata telefonen på jobb-datorn, inte jättesugen..

Jag kan iofs förstå Apple. Om dom inför ett nytt operativsystem (ios7) hur ska din gamla iTunes kunna förstå och synka nya och ändrade funktioner? Då skulle dom ju behöva uppdatera alla gamla versioner med en X.X.1 uppdatering. Vilket jobb.

Men det är väl nästan standard att man uppgraderar itunes med varje större iOS-uppdatering?

Ursprungligen av klarabara:

[...]Eftersom jag har hört mycket dåligt om senare versioner av itunes vill jag inte uppgradera. [...] [wall of text] [...]

Och varför kör du inte en nyare version av iTunes (som @keptang skriver)? Så dålig är den minsann inte. Inte samma som förut men ingen ko på isen. Trodde jag skulle sakna coverflow mer än jag gjort, faktiskt. Jag har förresten också Snow Leopard 10.6.8 på både en MBP och en MBA och det är sannerligen inget att gråta över, tvärtom ;). Kör i nuläget iTunes 11.1.3 och fruns iPhones (4S och hennes nya jobbtelefon iPhone 5) syns och funkar mig veterligt ypperligt i iTunes. Och de kör iOS 7 båda två.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-12-15 20:19

iTunes 11 är den bästa iTunes versionen hittills. Och då är jag inte speciellt förtjust i iTunes från början direkt (sämsta mjukvaran Apple har skapat, iaf fram till version 11, efter det är den inte så seg och långsam längre).

Skulle rekommendera dig att uppgradera iTunes till senaste helt enkelt.

  • Medlem
  • Landskrona
  • 2013-12-15 23:38
Ursprungligen av klarabara:

Tack för era svar!

Hade ios7 på jobbtelefonen så det kändes inte som att hoppa i allt för djupa vatten. Trodde inte det skulle påverka relationen till datorn dock..

// Rant-varning//

En ny issue som har dykt upp med det här är att telefonen inte låter mig ladda ner musik jag köpt hos itunes genom datorn. Får upp ett "The song is no longer available" men det är den. Jag kan se den i itunes-store men försöker jag ladda ner den får jag errors. Satt i telefon-supporten för itunes-store i typ en timma. De förstod inte alls varför jag inte ville uppgradera.

Jag hade också problem med "The song is no longer available" men har för mig att det försvann när jag slog på "iTunes-matchning" under Inställningar/musik. Nu funkar det åtminstone för mig. Kanske måste du uppgradera även din iTunes och aktivera matchning även i den.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-12-16 07:48
Ursprungligen av ctd2010:

Jag hade också problem med "The song is no longer available" men har för mig att det försvann när jag slog på "iTunes-matchning" under Inställningar/musik. Nu funkar det åtminstone för mig. Kanske måste du uppgradera även din iTunes och aktivera matchning även i den.

Utan att ha kollat i detalj på iTunes Match: kostar det inte 249:-/år att aktivera matchningen? Eller finns det flera sorters matchning i iTunes?

Har inte lagt märke till något negativt med nyare versioner av iTunes. Det funkar precis lika bra/dåligt som innan. Fortfarande, genom varje generation av iOS, OS X och iTunes som funnits sedan WiFi-synken kom till, så måste jag ibland starta om iTunes och/eller iOS-enhet för att de ska hitta varandra och börja synka. Om jag inte vill koppla direkt till datorn med USB, i vilket fall WiFi-synken kickar igång. (?)
Hursomhelst, uppdatera.
Och det här med låtens tillgänglighet, så måste väl iTunes Match till (som föregående skribent påpekat)?

  • Medlem
  • Landskrona
  • 2013-12-16 18:09
Ursprungligen av frazze:

Utan att ha kollat i detalj på iTunes Match: kostar det inte 249:-/år att aktivera matchningen? Eller finns det flera sorters matchning i iTunes?

Rätt, det missade jag att skriva. Men om det påverkar möjligheten att ladda ner tidigare inköpta låtar vet jag inte.

jaja, jag ska

vad gäller musiken är det ju ändå lite underligt att jag måste gå via datorn? det är ju musik jag köpt med samma konto? vad gör man om datorn gått förlorad? är ju inte helt ovanligt ändå?

också faktumet att låtar kan försvinna från itunes store och att jag då måste ha den lokalt gör att det mer eller mindre missar poängen med att köpa den därifrån?

det är ju smidigt då men nu? jag kan inte ens köpa den på nytt. *gnällig*

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-12-16 19:19

Jag kan ladda ner gamla låtar jag köpt direkt på telefonen ser jag nu när jag testar (även streama dem, men det kanske ni också kan?)
Betalar inte för iTunes match eller något alls.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-12-16 19:46
Ursprungligen av tooobe:

Jag kan ladda ner gamla låtar jag köpt direkt på telefonen ser jag nu när jag testar (även streama dem, men det kanske ni också kan?)
Betalar inte för iTunes match eller något alls.

Jag kan också men försöker jag på datorn kommer det felmeddelande som alla andra får upp.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-12-16 19:53
Ursprungligen av lappen71:

Jag kan också men försöker jag på datorn kommer det felmeddelande som alla andra får upp.

Aha, jag kanske missförstod problemet (sjukt trött just nu). Ska testa på datorn

Edit: får samma felmeddelande på datorn som ni. Don't mind me
Tror det kommer lösa sig inom en snar framtid dock, säkert bara barnsjukdomar med nya iTunes in the cloud som nyss lanserats i Sverige...

Jag skulle gärna se att itunes match var lösningen, om den var gratis. Apple själva tror att det är DRM-rättigheter och sådant som spelar in. Jag har köpt dem på datorn men kan inte få ner dem till telefonen...

Från Apple själva: "We are continuing to work your issue. The iTunes technician i was working with advised me there maybe a known issue with this iTunes problem your having. she will contact you for further information as per possibly gathering screen shots to open a ticket with our engineering dept. We apologize for the frustration and additional work, but maybe our only course of action since we do not have a computer. If you have any further questions, please do not be afraid to reach out to me via email."
Med en helt galen mailfooter i papyrus och färglatt äpple. Från mr Apple Care Senior Advisor. Får väl se tiden an, hur många vågar satsa en tia på innan jul?

ps. överväger att _inte_ uppdatera innan detta, just för att det tydligen väcker så mycket känslor ;P

Ursprungligen av klarabara:

[...] Med en helt galen mailfooter i papyrus och färglatt äpple. Från mr Apple Care Senior Advisor. [...]

Pics or it did not happen...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-12-17 10:30

Det bästa tycker jag är att han skriver att han inte har en dator...

1
Bevaka tråden