Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta iCloud-konto?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag undrar vad som händer när man raderar sitt iCloud konto under Inställningar > iCloud?

• Jag vill bara logga ut från själva kontot och logga in med ett annat konto då jag har två telefoner som använder samma konto, och därför får iMessage till båda enheterna samtidigt.
• Jag vill INTE radera kontot och ta bort all backup från molnet.

Det står tydligt när du väljer att radera att kalender, mail osv kommer att raderas från t.ex iPhone. Står inget om att du tar bort hela kontot permanent.

Ok tack, man vågar ju inte trycka på något innan man vet

Har pratat med Apple nu och tydligen så innebär "Radera kontot" att man bara loggar ut från iCloud. Man får då välja vad som ska sparas på telefonen och inte. Värt att notera (som jag inte visste om) är att kontakter/kalender inte sparas i en iCloud-säkerhetskopia utan bara syncas via iCloud. Så att om man raderar alla kontakter från sitt iCloud så kan man inte läsa tillbaka dem med en gammal iCloud-säkerhetskopia.

Ursprungligen av streetrobban:

Har pratat med Apple nu och tydligen så innebär "Radera kontot" att man bara loggar ut från iCloud. Man får då välja vad som ska sparas på telefonen och inte. Värt att notera (som jag inte visste om) är att kontakter/kalender inte sparas i en iCloud-säkerhetskopia utan bara syncas via iCloud. Så att om man raderar alla kontakter från sitt iCloud så kan man inte läsa tillbaka dem med en gammal iCloud-säkerhetskopia.

Givetvis. Allt ligger i molnet (Därav "cloud" i iCloud).

1
Bevaka tråden