Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Appar till iPad

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2013-12-10 10:37

Hej! Väntar på en iPad air och då jag aldrig använt en iPad innan undrar jag om det något sätt att få iPhone-appar snygga på en iPad?

Ursprungligen av larsp777:

Hej! Väntar på en iPad air och då jag aldrig använt en iPad innan undrar jag om det något sätt att få iPhone-appar snygga på en iPad?

Nej, inte om apparna inte är gjorda för iPad.

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2013-12-10 10:44

Ok. Några tips på bra appar?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-12-10 10:47
Ursprungligen av larsp777:

Ok. Några tips på bra appar?

Haha...väldigt svårt att ge tips om man inte vet VAD du ska göra med apparna.

Finns en lång tråd om tips på intressanta appar i Appstore.
http://www.99mac.se/forum/t/246572-tips-pa-in...

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2013-12-10 10:50
Ursprungligen av lappen71:

Haha...väldigt svårt att ge tips om man inte vet VAD du ska göra med apparna.

Finns en lång tråd om tips på intressanta appar i Appstore.
http://www.99mac.se/forum/t/246572-tips-pa-in...

Ha, ha. Jo, det är klart men tänkte mer om det fanns några som fungerar extra bra till iPad. Spel eller nyttoappar. Ska kolla på länken du skickade.

Ursprungligen av larsp777:

Hej! Väntar på en iPad air och då jag aldrig använt en iPad innan undrar jag om det något sätt att få iPhone-appar snygga på en iPad?

Som de flesta satt jag på iPhone och tankade massa appar innan iPad kom. Sedan skaffade jag en iPad Mini som till en början förstås inte hade alla de användbara appar man hade på telefonen, men efter ett tag samlar man på sig bra appar och fler och fler har blivit anpassade för båda enheterna med tiden. Nu sitter jag och väntar på en iPad Air jag med och ser fram emot att få retina framförallt! En app jag kan rekommendera till iPad är dock Flipboard, perfekt för att läsa nyheter i alla kategorier.

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2013-12-10 16:34
Ursprungligen av Fredde/pandemonium:

Som de flesta satt jag på iPhone och tankade massa appar innan iPad kom. Sedan skaffade jag en iPad Mini som till en början förstås inte hade alla de användbara appar man hade på telefonen, men efter ett tag samlar man på sig bra appar och fler och fler har blivit anpassade för båda enheterna med tiden. Nu sitter jag och väntar på en iPad Air jag med och ser fram emot att få retina framförallt! En app jag kan rekommendera till iPad är dock Flipboard, perfekt för att läsa nyheter i alla kategorier.

Ok, låter intressant. Ska verkligen bli kul att se vad man kan ha iPaden till. Undrar hur den är att läsa tidningar och böcker?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-12-10 16:45
  • Star Walk - För hobbyastronomen

  • Dropbox - För filhantering

  • Pocket - Spara instressanta länkar från webben för att läsa senare i ett mer lättläsligt format.

  • Reeder - RSS-läsare

  • 1Password - Håll koll på lösenorden

  • Instacast - Podcast-spelare

  • Flightradar24 - Håll koll på alla flygplan i trafik

  • Kvitter! - Massor av fågelläten för den fågelintresserade

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2013-12-10 16:46
Ursprungligen av joakimo:
  • Star Walk - För hobbyastronomen

  • Dropbox - För filhantering

  • Pocket - Spara instressanta länkar från webben för att läsa senare i ett mer lättläsligt format.

  • Reeder - RSS-läsare

  • 1Password - Håll koll på lösenorden

  • Instacast - Podcast-spelare

  • Flightradar24 - Håll koll på alla flygplan i trafik

  • Kvitter! - Massor av fågelläten för den fågelintresserade

Tackar! Keep'em coming

Lite blandad kompott...

* Alarm clock sleep sounds Pro: väckarklocka med inslag av avslappnande ljud. Man kan göra egna "program"

* Internet Radio box: Radioapp för webströmmar, funkar med Sveriges Radio, erbjuder inspelning

* Evernote: App för globala anteckningar, paras med Evernote på Mac

* Skysafari: ungefär som Star Walk (fullmatad databas m info om alla slags himlakroppar)

* Mobile Mouse Pro/Mouse Pro: förvandla din iPad till en gigantisk fjärrkontroll för din Mac. Senaste versionen har även stöd för ritpennor. Paras med serverapp på datorn.

* Pulse: annorlunda RSS-app

* Appsgonefree: tipsar om gratisappar

* Kolla.tv & tv.nu: full programtablå över tv-program

* Gestrument & C3n Play: två annorlunda musikprogram

* Paper: ritprogram med tryckkänslighet

* Web to PDF: konverterar websidor till pdf-filer. Funkar inte riktigt överallt(apple.com tex)

* National Geographic World Atlas: Jordgloben på iPad

* Ikea Catalogue

* World Clock: Tidsapp som visar flera tidszoner samtidigt - väldigt användbar när man försöker luska ut den svenska tiden för Apples keynotes

* Air Display: Förvandla din iPad till en extraskärm för din Mac/utöka datorns skrivbord på iPad'ens skärm. Kräver serverapp på datorn

* Spotify: Av egen erfarenhet väldigt bra att ha när man känner för att spela musik man inte redan har men känner för att höra

Senast redigerat 2013-12-10 17:34

Spel

Om du gillar pussel o klurigheter:
Mahjong
Unblock Me
CrossFingers

Playground
Edge EX
Interlocked

Osmos HD (hörlurar rekomenderas till detta)
Kunundrum
Quell+

Aerox
Super 7 HD
Cruel Jewels

Verkliga brainteasers...
Twinoo
Puzzle Quiz

Action
Doom
Monster Dash
Jetpack Joyride

Angry Birds
Fruit Ninja
Toy Defense
Pocket Tanks

Ursprungligen av Mymac4ever:

Spel

Om du gillar pussel o klurigheter:
Mahjong
Unblock Me
CrossFingers

Playground
Edge EX
Interlocked

Osmos HD (hörlurar rekomenderas till detta)
Kunundrum
Quell+

Aerox
Super 7 HD
Cruel Jewels

Kan passa på att lägga till det kluriga Limbo på den listan

  • Flipboard för RSS flöden. Väldigt trevlig och bra!

  • DN till Tidningskiosken. Verkligen grym upplevelse att se över och läsa dagstidningen, kräver att du prenumererar.

  • Day one, ambitiös dagboksapp.

  • Daedalus, i mina ögon absolut den bästa textredigeraren på ipad!

  • Camera+ for ipad. Samma som iPhone men mycket bättre för redigering. Med iCloud sync så blir dina "osparade" bilder tillgängliga från olika iOS enheter.

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2013-12-16 09:37

Tack alla för tipsen! Skaffade en provprenumeration på Ztory där man kan läsa så mycket tidningar man vill för 99:- i månaden. Verkar väldigt bra. Dock finns ju Readly som verkar sämre och annat. Har ni något liknande och vad använder ni?

  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2013-12-16 10:47

Vet inte om spel är intressant, men om du är ute efter ett riktigt klurigt spel måste jag rekommendera The Room 2 Ett underbart spel.

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2013-12-16 12:37
Ursprungligen av The Cat:

Vet inte om spel är intressant, men om du är ute efter ett riktigt klurigt spel måste jag rekommendera The Room 2 Ett underbart spel.

Jo spel är i högsta grad intressant. Tackar!

1
Bevaka tråden